Annonce
Sport

Neymar: Alle store spillere skal prøve sig af i England

Neymar skiftede i sommeren 2017 fra Barcelona til Paris Saint-Germain, hvor han er på en kontrakt frem til 2022. (arkivfoto)

Neymar kalder Premier League for en af de største turneringer i verden og noget, store spillere skal prøve.

Den brasilianske fodboldstjerne Neymar antyder, at han en dag vil prøve sig selv af i den engelske Premier League.

Den 26-årige angriber fra Paris Saint-Germain har foreløbig stiftet bekendtskab med de bedste ligaer i Spanien og Frankrig, siden han for fem år siden kom til europæisk fodbold fra Santos i hjemlandet.

- Det er en stor turnering. En af de største i verden, siger Neymar til sin egen YouTube-kanal.

- Det er ikke til at sige, hvad der sker i morgen, men jeg tror, at alle store spillere på et tidspunkt i karrieren skal spille i Premier League.

Der er ofte diskussion om, hvilken liga der er den stærkeste i verden. Den engelske er den mest pengestærke, mens de spanske hold de senere år har haft størst succes i de europæiske klubturneringer.

Neymar spillede for FC Barcelona fra 2013 til sommeren 2017, hvor han skiftede til den franske storklub Paris Saint-Germain i en af fodboldhistoriens største handler.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce