Annonce
Fodbold

Navne fra Næsby

Carsten Hemmingsen er i øjeblikket uden trænerjob, men fik som i aftes i Næsby set endnu mere fodbold.Foto: Kim Rune

Mads Toppel, tidligere Superliga-målmand i OB, gik rundt med højre arm i en slynge. Han har revet nogle sener over skulderen efter et styrt på mountainbike, og det hæmmer vist Næsbys målmandstræner en del i sit job på Stærehusvej.

Dommer Henrik Hansen dømte upåklageligt. Men hvordan han kunne takserede Næsby-backen Jens Riis' kiksede flugter tilbage til målmand Jeppe Kirk som en tilbagelægning, var en gåde. Frisparket fra tre meters afstand kunne Kim Elgaard ikke få forbi ti Næsby-spillere til store ærgrelse for Elgaards mor Vinni Dahl, der stod og så på.

Niclas Vemmelund var tæt på at lave årets mål, da han efter pausen gled med frem med bolden. Pludselig havde Middelfart-stopperen afdriblet fire-fem modstandere, men blæste så bolden forbi det lange målhjørne.

Den tidligere mestertræner Roald Poulsen var selvfølgelig i Næsby sammen med bror Allan Poulsen, der dog gik hjem i pausen, fordi han mente kampen var afgjort. Roald Poulsens gammelmandshold i OB med ham som cheftræner havde om formiddagen vundet med 3-0 over Tved.

Henrik Lehm, tidligere Næsby- talentchef, er ikke ansat i HB Køge, som vi tidligere har skrevet. Han er ansat i HB Køge-ejerens firma New York Cappelis Sport, hvor han skal tage rundt på firmaets akademier i den ganske verden og uddanne trænere. Lehm var naturligvis også til fodbold i Næsby.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Profiler forlænger i Odense Håndbold

Leder For abonnenter

Lange dyretransporter til udlandet: Det er en svinsk behandling

Grise, køer, får og andre slagtedyr skal behandles ordentligt, mens de er i live - også selv om de på vej til slagteriet. Derfor er det på sin plads, at to fynske vognmandsfirmaer er blevet hevet i retten sammen med en række andre speditører og svinehandlere, fordi de ifølge anklageskriftet ikke har behandlet dyrene efter reglerne. Vognmændene har, som man kunne læse i avisen i sidste uge, overtrådt loven utallige gange. I alt rummer anklageskriftet mere end 1000 punkter, herunder mange hundrede overtrædelser af reglerne om, hvor lang tid dyr må transporteres på ladet af en lastvogn. I andre tilfælde er dyrene blevet stuvet alt for tæt sammen på lastvognene og har dermed ikke fået den mængde plads, som de skal ifølge loven. I atter andre tilfælde har vognmændene ikke afleveret de lovpligtige logbøger over transporterne, hvilket gør, at myndighederne ikke kan få indblik i, om de pågældende chauffører overhovedet har overholdt loven. Det er skamfuldt for vognmandsbranchen, at der er så mange brådne kar blandt medlemmerne. Og det er dobbelt skamfuldt, at disse medlemmer står bag så umådeligt mange overtrædelser af lovgivningen, som tilfældet er. Det er helt afgørende, at kontrollen med vognmændene bliver strammet. Det er et faktum, at antallet af dyretransporter har været kraftigt voksende i de seneste år; alene sidste år blev tæt på 15 millioner svin stuvet sammen på lastvogne og kørt ud af landet - så langt væk som til Italien og Bulgarien. Derfor er det nødvendigt at få langt bedre styr på transporterne, så myndighederne kan sikre sig, at dyrene ikke lider unødigt, mens de står på ladet af en lastvogn på vej gennem Europa. Det er, undskyld udtrykket, svinsk at udsætte dyr for den behandling, som en snes fynske og danske vognmænd har udsat dem for. Derfor er det godt, at vognmændene kommer for retten, så der kan blive statueret et eksempel. For dyrenes skyld. Og for vores egen morals skyld.

Danmark For abonnenter

Myndighederne vil stoppe ham: - Jeg er den bedste omskæringslæge i Skandinavien

Annonce