Annonce
OB

Sport Fyn på træningbanen: Tverskovs agenter sat på arbejde

Jeppe Tverskov er i OB, indtil andet er bevist. Foto: Michael Bager

Jeppe Tverskov er stadig i OB trods rygter om blandt andet Brøndby som interesseret køber.

- Mine agenter og OB er i indledende dialog i forhold til udvikling og hvad der skal ske nu. Jeg har kontrakt med OB i den kommende sæson, og det forholder jeg mig til. Hvis jeg ikke hører noget andet, spiller jeg her, sagde Tverskov til Sport Fyn efter træningen.

Julius Eskesen, Nicklas Helenius, Jonathan Harboe og Mande Sayouba vendte allesammen tilbage til klubhuset efter at have deltaget i noget styrketræning, mens de andre spillede småspil efter den fysiske test på Odense Atletikstadion. De er alle lidt småskadede, men forventes snart at komme på græs.

Det bliver på Hornes hjemmebane Egsfield Ground at OB i næste uge opslår træningslejr og det bliver også her, at kampene mod et Faaborg-hold spilles mandag aften som åbning på træningslejren, hvor der også bliver mulighed for den lokale ungdom til at få autografer og så videre.

Annonce
Alexander Ludwig og Ryan Johnson Laursen var klar til at skrive autografer til de fans, der var dukket op til den første træning. Foto: Michael Bager
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce