Annonce
Udland

Musk fik kurser til at falde ved ryge pot på webshow

Elon Musk, topchef i elbil- og batteriproducenten Tesla, har udløst endnu en storm på Twitter, efter at han fredag kortvarigt røg pot, da han var med i et live webshow sammen med komikeren Joe Rogan.

- Jeg ryger ikke pot regelmæssigt. Jeg kan faktisk ikke mærke nogen virkning, siger den 47-årige Tesla-chef.

Elon Musk, som er topchef i elbil- og batteriproducenten Tesla, har udløst endnu en storm på Twitter, efter at han fredag kortvarigt røg pot, da han var med i et live webshow sammen med komikeren Joe Rogan.

Den 47-årige milliardær medvirkede i en podcast sent torsdag, hvor han var med i diskussioner om alt fra kunstig intelligens over flammekastere til sociale medier.

Han nippede til et glas whisky og tog et drag af en joint, som Rogan sagde indeholdt en blanding af tobak og pot, hvilket er lovligt i Californien.

Musk sagde, at "han næsten aldrig" ryger.

- Jeg ryger ikke pot regelmæssigt. Jeg kan faktisk ikke mærke nogen virkning, Jeg mener ikke, at det er gavnligt for produktiviteten.

Musks optræden og en meddelelse om, at hans selskabs økonomidirektør var holdt op efter kun en måned i jobbet fik aktiekurserne i Tesla Inc. til at falde over 6,0 procent tidligere fredag.

Aktierne faldt også kraftigt midt i august, da Musk sagde i et interview med The New York Times, at han slider sig selv op i sit arbejde og har brug for beroligende midler for at sove.

I interviewet, hvor Musk var på grådens rand, hed det videre, at "dette år har været det sværeste og det mest smertelige" i hele hans karriere.

Aktierne var i forvejen faldet kraftigt, efter at Musk tweetede, at han havde sikret finansiering til en privat overtagelse af Tesla (TESLA). En meddelelse han senere trak tilbage.

Musk, som vil sende turister til månen med sit private firma SpaceX, er en af de mest indflydelsesrige iværksættere i USA.

Tesla producerer½ over 100.000 elbiler sidste år, og en ny model, Model 3, som koster mindre end forgængerne, skal ifølge planen føre til betydelige udvidelser af gruppen.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];