Annonce
Rejser

Motorlarm på flodkrydstogt gav ikke erstatning

Et krydstogt på Rhinen - her Basel - blev ikke den oplevelse, to rejsende håbede på, og en klage over motorstøj gav ikke nogen kompensation. Foto: M. Strikis/Wikimedia Commons

"Under sejlads om natten (fem nætter) var støjen fra skibets motor meget generende og så høj, at vi ikke kunne tale sammen med normalt stemmeleje. Den første nat, vi sejlede, sov vi ikke, så næste dag var spoleret.

Da vi klagede vores nød til til rejselederen, fik vi udleveret ørepropper, som dog ikke var til større hjælp, men dog dæmpede lidt af støjen."

Sådan skrev et par til rejsearrangøren efter et flodkrydstogt, som de havde betalt godt 30.000 kroner for. De krævede "en form for kompensation", hvilket rejsebureauet nægtede - blandt andet med den begrundelse, at ingen andre gæster havde klaget over støj. Efter turen havde 57 procent af dem besvaret et spørgeskema, og de var 100 procent positive, konstaterer bureauet, som konkluderer, at resultatet ville have været langt dårligt, hvis støjen virkelig havde været et problem. Heller ikke på en tilsvarende tur året før havde der været en eneste klage over motorlarm.

Sagen gik videre til Pakkerejse-Ankenævnet, som i sin afgørelse siger, at man under et ophold på et krydstogtskib i et vist omfang må være forberedt på motorstøj, og klageren har ikke godtgjort, at det på denne tur har været værre, end man måtte være forberedt på. Derfor ingen erstatning.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce