Annonce
Kerteminde

Miss Chili i Munkebo: Ring til os, så løser vi problemerne

- Med 100.000 følgere på vores sider kan det jo ikke være helt galt, siger Claus Thomsen. Arkivfoto: Yilmaz Polat

Indehaver af Miss Chili ærgrer sig over, at en lille gruppe utilfredse kunder er så højlydte, når han har 150.000 følgere på sine netbutikker, der er godt tilfredse

Munkebo: Det er Claus Thomsen, der ejer og driver Miss Chili i Fiskeløkken, netbutik Miss Chili, samt i øvrigt netbutikkerne shopindenkl.24 og SimpleFashion, og det er ham, der skal stå model til at blive kaldt svindler og fusentast på nettet.

Men helt ærlig Claus Thomsen, hvorfor meldte du dig ud af e-mærket?

- Fordi det var alt for dyrt i forhold til, hvad det gav. 20.000 kroner om året, og vi kunne ikke mærke ekstra kundestrøm.

Det var ikke fordi, de gik for hårdt til dig, de havde jo mange sager?

- Det passer simpelthen ikke. De har skrevet til os fem gange, og de fem sager fik vi bragt ud af verden. Men det var et problem, at i stedet for, at vi kunne tale med den kunde, der var utilfreds, skulle vi nu tale igennem tredjemand.

Så er der det med, at du hæver pengene inden du har sendt varen?

- Vi har haft et stort problem med en sending ponchoer, der gik helt galt - i den forbindelse skete der fejl. Normalt hæver vi først penge, når varen er sendt. Når folk betaler på mobilpay er det dem, der sender, ikke os der hæver. De kan vælge i stedet at bestille over vores hjemmeside - samme varer, samme pris.

Så siger de, at det er svært at få penge retur?

- Det passer heller ikke. Men det kan godt tage lidt tid. Hvis f. eks. fru Jensen sender en vare retur med postvæsenet, så går der tid, før vi får den. Vi sender penge retur om fredagen, og fra vi sender afsted, til kunden har pengene, går der også nogle dage, og så kan det godt ende med at føles som lang tid. Et andet eksempel var en utilfreds kunde, der rykkede for sine varer. Men hun havde bare overført penge på mobilepay uden at skrive hverken navn eller adresse. Og så sker der selvfølgelig også fejl fra vores side, det vil jeg ikke benægte.

Hvad skal de gøre, de kunder, der mangler en vare eller fortryder et køb?

- Det allernemmeste for dem og for os er, at de ringer, skriver på facebook eller på mail. Så tager vi os af det og får løst problemet. Vi reagerer på alle henvendelser. Man skal bare kommunikere direkte - ikke via en vred facebookside. Jeg har 100.000 tilfredse følgere på Facebook, så helt galt kan det jo ikke være.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce