Annoncørbetalt indhold

Miljøvenlige og økonomiske varmepumper har reddet VVS-ekspressen igennem to kriser

Gert Tofte har arbejdet med VVS så længe, han kan huske, og hans professionelle erfaring går tilbage til 1983.
Annonce

Den energirigtige opvarmningsmetode er ekstremt populær. Det er der god grund til, for man kan spare op til 60 procent på varmeregningen, fortæller installatør Gert Tofte.

Der gik over to år, før Gert Tofte mærkede det mindste til finanskrisen. For selvom de traditionelle opgaver blev mindre for hans firma, VVS-ekspressen, greb interessen for varmepumper om sig. - Vi installerede over 200 varmepumpeanlæg på et par år, fortæller Gert Tofte. Coronakrisen har VVS-ekspressen heller ikke mærket meget til. - Der er mange, som har været en ekstra tur i sommerhuset og fundet ud af, at de skal have gjort noget ved vamen, fortæller Gert Tofte.

Opvarmning hele året for 4000 kr.

Selv har han valgt et jordvarmeanlæg, som er den mest effektive løsning, i sommerhuset, som hans og hans hustru bor i fire måneder om året. Slangerne er gravet ned i haven, og radiatorerne fungerer, som de plejer. Der er gulvvarme overalt i det 100 kvadratmeter store hus, og varmeregningen er på sølle 4000 kroner om året, selv huset også er opvarmet til 18 grader om vinteren. For kunder, der ikke har ret meget jord, eller som ikke ønsker at grave haven op, kan en luft-vand-varmepumpe være løsningen. Effekten er den samme, i stedet for slangerne i jorden skal man blot have en udvendig uddel stående, som omsætter varmen fra luften, og sender den i radiatorerne. - Jeg synes, det er spændende at arbejde med. Det giver god mening at hjælpe kunderne med at spare penge, siger Gert Tofte, som ikke lægger skjul på, at en varmepumpe er en stor investering. En vandpumpe koster cirka 125.000 kroner. Det gør jordvarmeanlægget også, og her kommer nedgravningen oveni. - Men leverandøren af pumperne kan hjælpe med finansieringen, så man ikke skal have penge op af lommen, og efter syv år har investeringen tjent sig ind på besparelsen på varmeregningen, forklarer Gert Tofte, som gerne hjælper med at få finansieringen på plads.

Fravælger billige pumper

For huse uden radiatorer - for eksempel små, ældre sommerhuse, der i dag bliver opvarmet med elradiatorer - findes der en billigere løsning: En luft-til-luft varmepumpe til mellem 15.000 og 18.000 kroner. Den udvinder varme fra luften udenfor og blæser den varme luft ind i huset. Den kan styres fra en app på telefonen, så man hjemmefra kan skrue op fra varmen, før man tager i sommerhus. Den kan også fungere som aircondition på varme dage. Med luft-til-luft-varmepumpen kan huset holdes frostfrit hele året, mens el-regningen bliver markant mindre. Uanset pumpetype har Gert Tofte valgt kun at arbejde med kvalitetsprodukter fremfor billigere alternativer. - Jeg magter ikke det bøvl, der følger med. Der vil sandsynligvis opstå problemer efter et par år, og så er det ikke sikkert, leverandøren stadig eksisterer. Det bliver træls for kunden, og jeg samler kun på tilfredse kunder, siger Gert Tofte, som da også har 4,5 ud af 5 mulige stjerner på håndværker.dk.

Man kan altid få en uforpligtende snak ved at kontakte VVS-Ekspressen. Gert Tofte og hans fem medarbejdere kører gerne ud og besøger kunderne, så de kan give et tilbud på opgaven.
VVS- Ekspressen ligger i Dalby i Kerteminde Kommune men løser også opgaver i nabokommunerne.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.