Annonce
Sport

Middelfart sikrer to målmænd

Målmand Mads Markfoged er klar til at sprælle igen i foråret i Middelfarts målmandstrøje. I konkurrence med Patrick Born.

Middelfart skriver kontrakt med målmændene Mads Markfoged og Patrick Born, der begge var i truppen i efteråret.

Middelfart Boldklub skriver kontrakt med yderligere to spillere.

Det er de to målmænd, 25-årige Mads Markfoged og 21-årige Patrick Born, der begge har bundet sig til 2. divisionsklubben.

- Vi er meget glade for, at Mads og Patrick fortsætter i Middelfart Boldklub, og at vi fået en aftale i stand med to så gode målmænd. Det sikrer en god og sund konkurrence om pladsen” udtaler sportschef Lars Mejnert.

- Mads Markfoged har skrevet under på en kontrakt for foråret, og Patrick Born har skrevet under på en kontrakt, som løber til 31.12.16, og det er vi meget tilfredse med, fortsætter Lars Mejnert.

- Mads og Patrick har igennem 2015 vist, at de på hver deres felt er dygtige og kompetente målmænd, og vi ser frem til, at de vil fortsætte deres gode samarbejde, individuelle udvikling og færdigheder i den kommende sæson, og med de to aftaler føler vi os rigtig godt rustet på målmandsposten, siger Lars Mejnert.

- Middelfart Boldklubs ledelse arbejder fortsat intenst på at få etableret en stærk trup og indgået de aftaler og kontrakter, der er nødvendige for, at vi kan spille med i den sjove ende i forårets oprykningsspil, og vi er rigtigt godt på vej, siger Mejnert.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce