Annonce
Sport

Manchester Uniteds Pogba vil prøve noget nyt

Franck Fife/Ritzau Scanpix

Midtbanespilleren Paul Pogba søger en ny udfordring efter tre år hos Manchester United.

Efter tre år i Manchester United jagter den franske midtbaneprofil Paul Pogba en ny udfordring.

Det siger han ifølge flere medier søndag i Tokyo, efter at han er blevet rygtet væk fra Ole Gunnar Solskjærs mandskab.

- Der har været meget snak og mange tanker, siger den 26-årige franskmand ifølge nyhedsbureauet Reuters og fortsætter:

- Jeg har været tre år i Manchester og gjort det godt. Der har været gode og mindre gode øjeblikke som for alle andre.

- Jeg tror, det kunne være et godt tidspunkt at prøve kræfter med en ny udfordring et andet sted, siger han.

Paul Pogba skiftede fra Juventus til Manchester United i 2016. Det er franskmandens andet ophold i klubben.

Han har scoret 24 mål i 92 kampe for United, der i sidste sæson sluttede på sjettepladsen i Premier League og dermed missede en plads i Champions League.

Skulle Pogba gøre alvorlig af sin længsel efter et nyt eventyr, kan han glæde sig over, at hans agent, Carmine "Mino" Raiola, har fået lov til at genoptage arbejdet.

Det skete tidligere på ugen, da Det Internationale Fodboldforbund (Fifa) valgte at ophæve den karantæne på tre måneder, som Raiola ellers fik af Fifa i maj.

Fifa fulgte i første omgang trop, da Det Italienske Fodboldforbund (FIGC) i april tildelte Raiola en karantæne på tre måneder.

Ifølge AFP skyldtes karantænen i første omgang, at Mino og Vincenzo Raiola skulle have kapret Gianluca Scamacca fra spillerens hidtidige agent på ulovlig vis.

Det skulle være sket, da ungdomsspilleren var i PSV Eindhoven.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce