Annonce
OB

Madu bliver ny venstre back i OB

Kingsley Madu er ny venstre back i OB og tager konkurrencen op med både Jacob Barrett Laursen og Oliver Lund. Foto: ob.dk.
OB har skrevet kontrakt med nigerianer, der har været på prøve de seneste to uger.

FODBOLD: OB's venstre wingback Jacob Barrett Laursen har ikke villet forlænge sin kontrakt, og OB skriver nu en et-årig kontrakt med nigerianeren Kingsley Madu, meddeler ob.dk i en pressemeddelelse:

"Den 23-årige nigerianske venstreback Kingsley Madu skifter med øjeblikkelig virkning til OB. Han har spillet tre nigerianske landskampe, og hans tidligere klubber er blandt andet slovakiske AS Trencin og belgiske Zulte Waregem, som hans kontrakt udløb hos ved udgangen af juni. De seneste par uger har han trænet med her i klubben, og at han har præsteret godt under sit ophold her i klubben, har været afgørende for, at vi nu har indgået en kontrakt med ham, som løber frem til sommeren 2020.

- Vi tog Kingsley Madu ind til et forløb her i klubben for at se ham an i både træning og kamp. Her har han leveret et godt indtryk, og derfor er vi rigtig glade for, at vi i dag har lavet en kontrakt med Kingsley Madu. Han er en dynamisk, kropsstærk og teknisk dygtig venstre back, og ydermere passer han godt ind i truppen. Tidligere har han spillet på et højt niveau, der blandt andet har kastet flere landsholdsudtagelser af sig, og det er det niveau, vi håber, at vi sammen kan få ham tilbage på, siger Jesper Hansen.

For Kingsley Madu har det første kendskab med sine nye holdkammerater også været godt, og han er rigtig glad for, at han i dag har skrevet under på en kontrakt her i klubben.

- Jeg har på kort tid fået et rigtig godt indtryk af klubben og byen. Holdkammeraterne og alle omkring holdet har været utroligt flinke ved mig, og jeg føler mig allerede som en del af truppen. Jeg er en stærk og hurtig venstre back, som altid vil gøre mit bedste, og jeg vil gøre alt for at vinde. Jeg vil gerne takke OB for at give mig en kontrakt, og jeg ser rigtig meget frem til, at jeg kan betale tilbage på banen og hjælpe klubben videre i den rigtige retning, siger Kingsley Madu.

Kingsley Madu skifter med øjeblikkelig virkning til OB, og han kommer til at spille i trøje nummer 18.", meddeler OB.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Klumme

Prædiken. Skamløs i sin kærlighed

Prædiken: Skammen står i kø: der findes klimaskam og rygeskam, og man kan skamme sig over at mene noget andet, end det er moralsk tilladt i de kredse, man begår sig i; og sidste nye skud på stammen: virusskam; skammen over at være smittebærer af Covid 19 måske helt uden at vide det. For man kan såmænd føle skam helt uden at være skyldig. Skam og skyld hænger ikke nødvendigvis sammen. Offeret for en voldtægt er uden skyld og føler alligevel skam. Mens skyld er noget, vi kan placere, så er skam langt mere subtil i sin fremtræden. Den findes i alle mulige logiske og ulogiske sammenhænge. Det kan endda lade sig gøre at skamme sig på andres vegne; man kan skamme sig over at være dansker, skamme sig over alle de andre danskere forstås, alt imens man opfatter sig selv som helt igennem anstændig. I dagens evangelium hører vi om en flok mænd, som skammer sig på en andens vegne. Mændene ligger til bords i Simons hus, da en kvinde kommer ind i huset til dem. Hun nærmer sig Jesus, går helt hen til ham og hælder så den fineste og kostbareste nardusolie fra sin krukke ud over Jesu hoved, som når man salver en konge. Ødselt overøser kvinden med alabastkrukken Jesus med sin kærlighed og bekender sig på den måde til ham, som man bekender sig til sin Gud. Straks bliver hun overfuset af de tilstedeværende, for hvem Sandheden er skjult. Ikke alene opfører hun sig helt uanstændigt ved at komme ind i huset, ydermere skammer de sig nu over hendes hovedløse handling. For al den olie, svarende til en formue, kunne være blevet solgt og pengene givet til de fattige. Så nyttigt kunne kvindens formue været blevet brugt! Gæsterne i Simons hus ønsker nemlig at være generøse, og hvad er nemmere end at være generøs på andres bekostning? Kvinden opfører sig i deres øjne skamløst. Og det er præcis hvad hun er. I mødet med Kristus er hun skamløs. Ikke skamløs som psykopaten med det menneskelige brist slet ikke at kunne føle skam; ikke skamløs som en person, der rager til sig i en uhørt aftrædelsesordning; ikke skamløs som om skammen slet ikke findes i hendes liv, for det gør den. Hun er synderinde af profession, verdens ældste hverv, og sikkert ikke for fornøjelsens skyld, men af nød. Jo, hun kender til skammen, som de allerførste mennesker i Edens have kendte til den, fordi skammen er et menneskeligt vilkår. Men i mødet med Jesus bliver mennesket skamløst, løst fra sin skam. For sådan er kærlighedens væsen. Skam som samfundsgreb kan så absolut være godt, skammen er samfundsregulerende og opdragende. Men skam kan også være af det onde. Den kan holde os fanget i et net, som vi ikke selv kan vikle os ud af. Den lammer os. Ligesom frygten for en ukendt virus lammer os, og gør os desperate. Vi kastes ud af hamsterhjulet. og måske for første gang i lange tider tvinges vi til ikke at gøre, men blot at være. Og hvem er man så? Kvinden med Alabastkrukken ved, hvem hun er. Hun ved, at hun er Guds, og hun ved, at alt, hvad hun ejer og har, skylder hun Ham, for livet er hans. Hun salver ham som konge i livet og i døden. For salvingen forudsiger også Jesu død og begravelse. Kvindens handling den dag i Betania minder Jesus om, hvad han må gøre, hvor rædselsvækkende opgaven end er. Hun holder ham fast på hvem han er. Og hun viser os, at frygt ikke findes i kærligheden, men at den fuldendte kærlighed fordriver frygten, som den fordriver skammen. Det forstod kvinden med alabastkrukken. Kvinden som var skamløs i sin kærlighed.

Annonce