Annonce
Faaborg-Midtfyn

Lokaldebat: Mit møde med Yume i Ringe - betjening er lige så vigtig som indkøbet

Gert Poul Christensen, Faaborg, var ikke tilfreds med betjeningen på Yume i Ringe. Arkivfoto: Henrik Schwarz
Annonce

Lokaldebat: Så skulle børn og børnebørn inviteres til sushi under gældende covid-19-anbefalinger. Så stor var glæden, da jeg startede automobilen og satte næsen mod Yume i Ringe, for man havde jo hørt, at det var den bedste sushi i Danmark.

Glæden blev dog lidt mindre undervejs, da jeg kom i tanke om et svar, jeg fik under min bestilling af meny Royal. For på Yumes hjemmeside er der fyldt med flotte billeder, hvor der på et af dem er en ret dekoreret med lækre jordbær, så jeg ville høre, om jeg kunne få fire jordbær med til at dekorere med? Jo, det kunne jeg godt, formedelst 60 kroner, så jeg valgte at købe dem selv et andet sted til 15 kroner for en hel bakke.

Yume i Ringe sælger sushi som takeaway for tiden. Arkivfoto: Birgitte Carol Heiberg

Vel ankommet til Yume står jeg som eneste kunde og venter, og da så endelig en asiatisk kvinde med briller tager kontakt til mig, er det første, hun siger: Du skal betale her. Og hun vælger at overhøre mit svar om, at jeg gerne vil se resultatet først og have historien med om den gode mad.


Jeg håber, de med tiden finder ud af, at den menneskelige kontakt, service og empati er lige så vigtig som maden.

Gert Poul Christensen, Faaborg


Jeg sætter mig og venter og observerer, hvordan de to ældre asiatiske kvinder kommanderer rundt med personalet, heriblandt en ung dansk pige på cirka 17-18 år, som lettere forlegen gør sit bedste for at stille både de asiatiske kvinder og mig tilfreds.

Den unge pige pakker pænt maden, og da jeg siger til hende, at jeg godt vil vide lidt om maden og tilbehøret, og da den unge pige henvender sig til en af de ældre asiatiske kvinder, som åbenbart tror, jeg står uden for hørevidde, siger den ældre asiatiske kvinde til den unge pige, at hun bare kan give mig kvitteringen, hvor det hele står på. Jo tak, men jeg var ikke interesseret i en masse, for mig, uinteressante sushi-navne, som intet fortæller om maden og tilbehøret.

Maden får dog fire stjerner ud af seks mulige og betjeningen (læs manglende kundeservice) får en stjerne ud af seks, og jeg håber, de med tiden finder ud af, at den menneskelige kontakt, service og empati er lige så vigtig som maden.

Den unge pige fortjener seks stjerner for sin umulige indsats.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Odense

Efter konkurs og betinget dom: Rådmand Søren Windell risikerer at blive smidt ud af bestyrelse

Middelfart

Politikere er ikke i særlig kategori: Middelfarts 46-årige borgmester lod sig covid-19-vaccinere på samme tid som plejehjemsbeboere

Annonce