Annonce
Danmark For abonnenter

Landdistrikter og erhvervsorganisationer advarer regeringen: Det vil koste job at ændre reklameordning

En lang række organisationer frygter, at danskerne vil glemme at tilvælge reklamer og ugeaviser, hvis ordningen laves om til en ja tak-ordning i stedet for den nuværende, hvor forbrugerne aktivt skal vælge reklamer fra. Foto: Nils Meilvang / Scanpix
Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har tidligere på året sagt, at han vil se på muligheden for, at det fremover kun er borgere, der aktivt har tilvalgt husstandsomdelte reklameaviser, der får dem i postkassen. Den melding har nu fået en lang række organisationer som blandt andre Dansk Erhverv og Landdistrikternes Fællesråd til at skrive et fælles brev til regeringen, hvor de advarer mod at ændre ordningen. Det vil koste arbejdspladser og demokrati i provinsen, lyder nogle af argumenterne.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Coronavirus

Live: Partier afviser regeringens forslag om øget brug af mundbind

Kerteminde For abonnenter

Efter kuldsejlet festival-projekt: Kommune kræver, at Caroline Ahlefeldt skal betale en halv million kroner inden 14 dage

Danmark

Lyt til Politik med Funding og Løvkvist: Støjberg skal vælge mellem den blå og den sorte tale på søndag

Annonce