Annonce
Erhverv

Løvens Hule på jagt efter nye deltagere i Odense

Super-iværksætteren Jesper Buch er også med i næste års udgave af Løvens Hule, som er i Odense de næste dage for at finde nye deltagere. Foto: Annelene Petersen

Tv-programmet Løvens Hule er de næste tre dage med på robotmessen i Odense for at finde iværksættere og virksomheder. De vil have en robot i studiet næste sæson.

Iværksættere og talenter er i fokus i denne uge i Odense, hvor der både er robotmesse 11.-13. september og investor summit den 12. september med en strøm af investorer på jagt efter investeringsmuligheder i nye virksomheder.

Og hvad hører mere naturligt sammen med iværksættere og nye ideer end tv-programmet Løvens Hule? Nej vel, så Løvens Hule lægger naturligvis også vejen forbi Odense de næste dage for at lede efter kandidater til næste sæson.

Løvens Hule vil være repræsenteret på ugens elektronik- og robotmesse i Odense Congress Center, og målet er finde virksomheder, som er klar til at præsentere deres ideer foran de fem løver, når programmet starter igen i 2019.

- Robot- og tech-industrien rører virkelig på sig i disse år. Vi har længe drømt at få en robot med i Løvens Hule. Vi håber derfor at finde en interessant robotvirksomhed på messen, siger redaktionschef på Løvens Hule, Marie-Louise Axelsen.

Annonce

Løvens Hule

Løvens Hule er et populært tv-program på DR 1, hvor professionelle iværksættere bedømmer ideer og koncepter fra unge iværksættere, der pitcher deres ideer for de professionelle.

Persongalleriet i Løvens Hule:

Christian Stadil, kendt for bl.a. sport- og modevirksomheden Hummel. Ejer og direktør i Thornico- konglomeratet, der også tæller Odense-virksomheden Sanovo.

Ilse Jacobsen, der fik succes med sine gummistøvler, regnfrakker, tøj og sko, som i dag sælges over hele Europa.

Jesper Buch, nok mest kendt for at være med at starte onlinetjenesten Just Eat. Kåret til en af de mest succesfulde internet-entreprenører i Europa.

Disse tre er også med i næste runde af Løvens Hule sammen med to nye navne:

Jan Dal Lehrmann, en af iværksætterne bag Bilbasen og Benjamin Media. I dag bruger han blandt andet sin tid på detail-kæden Normal, der har Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen som hovedaktionær.

Peter Warnøe, erfaren tech-investor, som har været involveret i mere end ti større virksomhedssalg. I dag er han medstifter og adm. direktør for investeringsfonden Nordic Eye.

Til gengæld er to, der tidligere var med i Løvens Hule, nu trådt ud.

Tommy Ahlers, it-iværksætter, som stoppede, da han blev udnævnt til uddannelses- og forskningsminister.

Birgit Aaby, også kendt so "rengøringsdronningen" efter at have startet rengøringsfirmaet Combiservice. Hun har fremover valgt at fokusere på sine nuværende investeringer.

Christian Stadil er en af de gamle løver i Løvens Hule, som er på jagt efter nye deltagere i Odense de næste dage. Stadil er i øvrig sin opdatering på Facebook ramt af en borelia-infektion lige nu. Foto: Scanpix

Løver vil se tech-virksomheder

De to serie-iværksættere Christian Stadil, kendt fra Hummel, og Jesper Buch, kendt for udbringningstjenesten Just Eat, har allerede investeret i tech-virksomheder. I næste sæson af programmet vil to nye løver være med. Èn af dem er Peter Warnøe, som driver investeringsfonden Nordic Eye, der også investerer i tech-virksomheder.

- For at løverne vil investere, kræver det mere end blot en god idé. De virksomheder, som er med i programmet, er typisk godt i gang, men mangler kapital for at komme ud over stepperne, siger Marie-Louise Axelsen.

Virksomhederne skal ansøge

På messen vil Løvens Hule have en stand, hvor virksomheder kan henvende sig, hvis de er interesseret i at komme med i programmet. Men casterne fra programmet vil også gå gennem hallerne i Odense Congress Center og lede efter kapitalsøgende virksomheder. Ligesom de vil følge med i, hvad der sker på investeringskonferencen Odense Investor Summit, som afholdes samme sted.

Men for at komme med i programmet skal virksomhederne først ansøge om det, forklarer Marie Louise Axelsen.

- For at komme med i Løvens Hule skal virksomhederne udfylde et ansøgningsskema, hvor de beskriver, hvad de kan, hvordan regnskabstallene ser ud, og hvem holdet bag virksomheden er, siger hun.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];