Annonce
Udland

Koreansk boyband stod bag det mest populære tweet i 2018

Det sydkoreanske boyband BTShar mange millioner følgere på Twitter og stod i år bag det mest populære tweet på det sociale medie. (Arkivfoto)

Det mest likede tweet i år blev slået op af BTS, mens det mest brugte hashtag var #nowplaying, viser rapport.

Igen i år har Twitter været stedet, hvor millioner af mennesker fra hele verden har delt deres meninger, ført kampagner og diskuteret.

Nu går 2018 på hæld, og Twitter har i den forbindelse offentliggjort en række tal og tendenser fra året, der gik på det populære sociale medie.

De tre mest anvendte hashtags på verdensplan var #nowplaying, #newprofilepic og #bbb18 (showet Big Brother på brasiliansk tv, red.).

Desuden er gif-filer populære som aldrig før. Flere end 500 millioner gif-filer blev således postet på Twitter i 2018. Det svarer til 1,6 millioner om dagen eller flere end 1000 i minuttet.

Det sydkoreanske boyband BTS, der har flere end 17 millioner følgere på Twitter, var også med på den virale bølge i år.

"Kiki Challenge", der er boybandets udgave af den populære udfordring "In My Feelings Challenge", blev det mest likede Tweet i 2018.

Udfordringen går ud på, at folk fra hele verden hopper ind og ud af deres kørende biler for at danse til den amerikanske rapper Drakes sang "In My Feelings".

Det næstmest likede opslag på Twitter i 2018 kom fra USA's tidligere præsident Barack Obama, hvor han roser ungdommens politiske engagement.

Den mest aktive dag på Twitter i 2018 var den 25. februar, hvor der var afslutningsceremoni for vinter-OL.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce