Annoncørbetalt indhold

Kan vi følge med i efterspørgslen på støvmasker de næste år?

PR-Foto Credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

En støvmaske er en fleksibel ansigts beskytter, ofte lavet af stof eller papir, som bæres rundt om mund og næse for at beskytte en person mod støv, røg, sod og mange andre luftgener.


Annonce

Man bruger også støvmasker, når man befinder sig i situationer med potentielle virus, infektioner eller små partikler fra materialer som træ, fiberglas og silikone. De kan endda anvendes, hvis man har allergener overfor planter eller græs, og ønsker at mindske generne.


Støvmasker bæres normalt af erhvervsmæssige grunde, eksempelvis når man arbejder på et laboratorie, hospital, eller endda hos politiet eller som vagt. Der er dog sket en stor stigning i salg af støvmasker i den seneste tid, som ikke længere kun kan forklares med erhvervsrelateret salg.


Covid 19 skaber stor efterspørgsel af støvmasker i hele verden

I de sidste år har der været flere udbrud af forskellige virus - ebola, fugleinfluenza, almindelig influenza og coronavirus - i mange lande verden over. Det betyder også, at salget af støvmasker er steget markant.


At den generelle befolkning er begyndt at købe og anvende støvmasker, og at der samtidigt har været større brug for støvmasker hos personale inden for offentlige myndigheder og kommunale kontorer, hos sygeplejersker, sosu assistenter, læger, plejepersonale og mange andre, betyder, at støvmasker sælges i meget store antal.


I de seneste årtier har vi samtidigt set en stigning i luftforurening i det meste af verdenen, hvilket har skubbet yderligere på salget af støvmasker. Ud over dette, er der også flere patienter med respiratoriske problemer eller allergi, som har fundet frem til støvmasken som en effektiv løsning.


Hvordan fortsætter det globale salg af støvmasker fremover?

På grund at, at corona pandemien fortsætter med at udvikle sig verden over, så vil der også fortsat være en stor efterspørgsel for støvmasker. Efterspørgslen har ofte været så stor, at det har været svært, eller umuligt, for nogle firmaer at følge med i produktionen.


Den store efterspørgsel, og det til tider haltende udbud, har allerede det sidste år betydet, at nye spillere er trådt ind på banen. I dag har vi støvmaske salgskanaler, som egentligt normalt hører til inden for tøjbranchen eller e-handel og andre steder. Amazon er, blandt andet, en af de store spillere, der har taget støvmaske salget til sig med succes.


Nogle af disse nye spillere er endda også begyndt, at producere maskerne selv. I marts (2020) startede eksempelvis Gucci og Prada deres eget design og produktion af støvmasker.


Kan produktionen af støvmasker følge med efterspørgslen?

På grund af de store salg og tilvænning af støvmasker i almindelig brug, men også den større udbredelse og anvendelse indenfor sygehusvæsen og blandt plejepersonale, så har produktionen ikke altid kunne følge helt med alle steder i verden.


Når der er en stor og pludselig efterspørgsel efter et bestemt produkt, så er der også en lige så stor efterspørgsel efter de materialer produktet er lavet af.


Den overraskende store efterspørgsel efter støvmasker, har derfor også betydet, at det har været svært at følge med for dem, som leverer materialerne til denne produktion. Ligesom for produktionsindustrien for støvmasker, så giver det også her - en mulighed for, at nye spillere og nye ideer kommer på banen.


Støvmaske markedet vil blive ved med at forandre sig

I de næste år vil vi stadig se en stor forandring indenfor støvmaske markedet. Nye spillere vil komme til, som vi aldrig havde tænkt ville sætte fod indenfor markedet. Hvem vil de store spillere blive? Hvilke trends vil dreje markedet i andre retninger? Hvordan vil efterspørgslen fortsætte?


Støvmaske markedet har, hvis ikke andet, vist os, hvor hurtigt en branche kan ændre sig. En massiv efterspørgsel og tilvænning til produktet inden for nye kundegrupper, har skubbet alvorligt til hele industrien. Analyser indikerer, at det vil fortsætte over det næste årti, hvor stigende efterspørgsel vil blive ved med at forandre markedet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.