Annoncørbetalt indhold

Kampen om kunderne: Sådan skaffer virksomhederne sig synlighed

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

I en verden hvor de teknologiske landvindinger sætter dagsordenen i privatlivet såvel som den offentlige sfære, er det ingen overraskelse, at også erhvervslivet i stigende grad har fået et tydeligt digitaliseret præg. En af de brancher, der med al tydelighed afspejler vores digitalt orienterede tidsalder er den brogede og interessante skare af kreative bureauer, som findes i utallige afskygninger i ind- og udland.

Tidligere gik denne type bureauer typisk under betegnelsen ”reklamebureauer”, men det er ikke længere helt dækkende for de mange forskellige services, som faktisk tilbydes af den type virksomheder, der specialiserer sig i at hjælpe andre virksomheder med at gøre sig synlige over for deres kunder. Den moderne virkelighed er langt mere nuanceret.

I dag er det nemlig sådan at langt de fleste virksomheder har en digital tilstedeværelse, der som oftest er centreret omkring en hjemmeside. Derfor er der blandt reklamebureauer et stort og stadigt voksende marked for webbureauer, om tager sig af et eller flere af de mange aspekter, der kendetegner en god onlinetilstedeværelse.

Og når man skal vælge et webbureau, er der mange ting at forholde sig til. Først og fremmest skal man eksempelvis gøre op med sig selv, hvad der er det vigtigste behov at få dækket.

Har du brug for et stærk visuelt design? Så skal du vælge et designbureau.

Skal du bruge hjælp til at arrangere en medarbejderevent eller udtænke et koncept til en messe? Så er det måske et eventbureau, du skal have fat i.

Har du behov for rådgivning til hvordan virksomheden skal gribe kommunikationen an internt og eksternt? Så er det det sikkert et kommunikationsbureau eller måske endda et specialiseret PR-bureau, du har behov for.

Der findes også kreative bureauer, som er specialiserede inden for klassiske discipliner såsom tryksager, print og den slags. Men tendensen er, at flere og flere bureauer får øjnene op for vigtigheden af at kunne rådgive kunderne om digitale valg.

Derfor kan det være en god indgangsvinkel at gå efter et webbureau i den overordnede søgning, når man begynder at søge efter en samarbejdspartner til at varetage virksomhedens reklameindsatser. Og der findes der gode værktøjer, som kan være en vigtig hjælp i forsøget på at skabe overblik over mulighederne og sorterere blandt de mange relevante variabler i jagten på det rette webbureau.

Et af den type værktøjer finder man online på webadressen bureaubureau.dk, som er en af Danmarks mest omfattende webservices til formidling af kontakt til danske reklamebureauer i almindelighed og webbureauer i særdeleshed.

Find det rigtige webbureau her

Når man går på jagt efter et webbureau blandt de mere end hundrede etablerede bureauer i Danmark, er det en god idé at være opmærksom på, at betegnelsen ”webbureau” ikke nødvendigvis dækker over et bureau, der er bredt orienteret inden for alt, hvad der vedrører internettet. Det kan også sagtens dække over mange forskellige digitale specialer og nicher.

Nogle webbureauer er eksempelvis særligt specialiserede inden for kommunikation og markedsføring på sociale medier. Det er naturligvis den type bureau, der vil være det rette valg for virksomheder, der ønsker sig en solid tilstedeværelse på Facebook, Instagram eller LinkedIn – eller på mere nicheprægede sociale medier som Twitter, TikTok eller Pinterest.

Andre webbureauer kan være specialister inden for søgemaskineoptimering. Det er dem, man skal gå efter, hvis man eksempelvis vil annoncere på steder som Google og YouTube og har et ønske om at få en god rangering højest i Googles søgeresultater.

Endelig er der de webbureauer, som fokuserer målrettet på webdesign i form af programmering og lækre brugergrænseflader. Det er dem, man skal opsøge, hvis man skal have bygget en hjemmeside fra bunden og ikke primært interesserer sig for reklameomtale i første omgang.

Der findes også endnu mere specialiserede webbureauer, som alle sammen har dygtiggjort sig særligt inden for et bestemt nicheområde af det digitale. Det kan være bureauer, der er dygtige til at udtænke koncepter inden for adfærdsdesign, spotte de mest indflydelsesrige influencers eller udvikle apps til smartphones og tablets.

Alt i alt er det en regulær jungle at finde det rette webbureau i den digitale tidsalder, som kun bliver mere og mere kompleks for hver dag der går – men hvis man starter søgningen de rette steder, er der masser af god og kompetent hjælp at hente.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.