Annonce
Erhverv

Jysk Fynske Medier varsler fyringer

- At gå fra 3-5 procents fald til et 10 procents fald på vores største annoncemarked gør ondt. Det er hovedårsagen til, at vi ser på besparelser nu, siger adm. direktør Jesper Rosener, Jysk Fynske Medier. Arkivfoto: Mette Mørk

Store fald i annoncemarkedet fører til besparelser i mediekoncernen Jysk Fynske Medier, der blandt andet står bag denne udgivelse.

En kommende spareplan vil også koste stillinger, og derfor har virksomheden varslet Arbejdsmarkedsrådet, fordi der er udsigt til masseafskedigelser. Den betegnelse bruges, når der er udsigt til mindst 30 fyringer.

Koncernen beskæftiger ca. 1600 medarbejdere.

- Ugeaviserne er vores største annoncemarked, og vi taler lige nu om et stort fald på ugeavismarkedet. At gå fra 3-5 procents fald til et 10 procents fald på vores største annoncemarked gør ondt. Det er hovedårsagen til, at vi ser på besparelser nu, siger adm. direktør Jesper Rosener.

Han forventer at nå budgettet for 2019, hvor Jysk Fynske Medier skal lande et mindre, tocifret millionoverskud. Det er tiden efter 2019, der ser kritisk ud, og derfor ser ledelsen nu på en treårig plan, der tager højde for et større fald i annoncesalget.

Et sparekatalog på 500 punkter er lige nu under overvejelse i ledelsen, der skal nå frem til en konklusion i midten af oktober. Herefter skal besparelserne godkendes af Jysk Fynske Mediers bestyrelse, og i tilfælde af fyringer vil de finde sted inden udgangen af oktober.

Jysk Fynske Medier omsatte i 2018 for 1,7 milliarder kroner og opnåede et overskud på 10,2 millioner kroner før skat. Foruden ugeaviser består koncernen af 13 dagblade, radiostationer, netaviser og en række andre aktiviteter.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Navne

En handlekraftig kvinde fylder 80

Faaborg-Midtfyn

Lokal nedlukning af sogn truer efter fødselsdag og fest: Nu lukker alle kommunens bosteder for besøg

Annonce