Annoncørbetalt indhold

Hvordan du kan bekæmpe svære PMS-symptomer

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Alle kvinder kender til at have PMS symptomer op til ens menstruationscyklus starter. Det kan være meget varierende blandt kvinder, hvor voldsomme PMS-symptomerne er, men alle får dem på en ene eller anden måde. PMS er ganske normalt at have, fordi ens krop er på overarbejde, fordi der er en stor ændring i ens hormonbalance. Dog findes der metoder, som du kan drage nytte af, hvis du lider af slem PMS op til din menstruation. Læs med i denne artikel, og hør mere om, hvordan du kan få styr på din PMS.


Annonce

Dyrk motion

Der findes mange studier på, at man kan lindre ens PMS smerter ved at dyrke motion. Det kan give dig mere overskud, hvis det er du føler dig nede, eller hvis du ikke har særlig meget energi. Det behøver ikke at ende ud i, at du skal melde dig ind i et fitnesscenter. Det kan sagtens være en rask gåtur, der kan få bugt med de værste former for smerter. Eller så kan du cykle en lang tur eller tage en tur i svømmehallen. Motion kan komme i forskellige former, så er der ikke noget der er mere rigtigt end andre.


Overvej PMS kosttilskud

Der er flere kvinder, der overvejer at tage kosttilskud for at kunne få den rette mængde af vitaminer og mineraler i forbindelse med PMS. Her vil kvinderne kunne særligt kosttilskud, der kan regulere deres hormonbalance og kan sågar mindske de gener, der kommer i forbindelse med PMS. Det er typisk træthed eller udmattelse som de fleste kvinder vil opleve at have. Hvis du er nysgerrig på at høre mere om, hvad der er i disse kosttilskud til kvinder med PMS, så kan du høre din nærmeste apoteker ad eller ringe til din læge for at få den rigtige henvisning.


Vær god ved dig selv

Når ens menstruation melder sin ankomst, så skal man være ekstra god ved sig selv. De fleste kvinder oplever at have oppustet mave, ømme bryster, smerter i lænden eller generelt ubehagelighed omkring ens nedre region. Derfor er det vigtigt, at man sørger for at være god ved sig selv. Her kan en varmepude anbefales, da det kan mindske ens mave – eller lænd smerter. Varme bade kan også virke rart, da man får løsnet lidt op for de spændinger, man har i kroppen. Uanset hvad, så kan det være en god idé, at man er ekstra god ved sig selv, hvis PMS-symptomerne er meget slemme.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.