Annonce
Middelfart

Hvilke butikker mangler du i Middelfart? Kom med dit bedste bud

Algade 70 i Middelfart fik mandag plastret de tydelige budskaber på butiksfacaden. Hvad, mener du, der mangler i Middelfart? Kom gerne med dit input. Foto: Daniel Kofoed.
Ny kampagne skal få folk til at gøre opmærksom på, hvad der mangler af butikker i Middelfart. Tirsdag afholder avisen et digitalt læsermøde, hvor du kan aflevere dit input.
Annonce

Middelfart: Går du - eller én du kender - rundt med en butiksejer i maven?

Så er du ikke længere end en sms eller opkald væk fra at få afprøvet din idé - og måske få den ført ud i livet.

Lene Lawaetz, direktør i Brobygning Middelfart, og den lokale erhvervsmægler Jan Hinnerskov stiller i en ny kampagne både mobilnummer og sparring til rådighed og har tilmed plastret opfordringen på samlet syv tomme butiksfacader i Middelfart midtby.

Aktionen startede ved 7-tiden mandag morgen, og i alt fem forskellige udlejere har sagt ja til at få udsmykket de tomme facader.

- Vi har sat folie op på ruderne af de tomme butikker med en historie om, at vi søger efter folk, der har gode idéer til, hvilke typer af butikskoncepter, der mangler i Middelfart. Vi har stadigvæk en del tomme butikker, og vi skal arbejde på at få de rigtige, fremtidssikrede koncepter ind, som også bygger på kommunens visioner, forklarer Lene Lawaetz.

Alle idéer er ifølge makkerparret velkomne. Helst med så mange begrundelser og så konkret som overhovedet muligt.

Tirsdag klokken 10 til 10.30 svarer Lene Lawaetz på spørgsmål og indhenter input fra avisens følgere af facebooksiden Vores Middelfart. Foto: Daniel Kofoed.
Annonce

Kom til digitalt læsermøde

Der er blandt andet sat folie op på den lukkede tøjbutik Pigernes på Nytorv og på den tomme BR-butik i Algade, og ifølge Jan Hinnerskov afventer man et par steder en tilbagemelding fra måske kommende lejere, inden man er klar til at plastre butikslokalerne til med opfordringerne.

Idéen opstod, ifølge brobygningsdirektør Lene Lawaetz, da Brobygning Middelfart i samarbejde med Melfar Posten og Fyens Stiftstidende i starten af september holdt fyraftensmøde om situationen med de ledige lejemål i byen.

Og det er ifølge direktøren en kampagne, der med fordel kan sættes i gang målrettet kunder udenfor Middelfart.

Hun stiller sig desuden klar til at hjælpe potentielle butiksejere med at få strikket en forretningsplan sammen, og Jan Hinnerskov fortæller, at nogle udlejere er åbne overfor at lave fordelagtige kontrakter for en kortere periode, hvis man vil prøve en forretningstype af, som udlejerne samtidig tror tilstrækkeligt meget på.

Du kan kontakte Lene Lawaetz på telefonnummer 51501157.

Tirsdag fra klokken 10 til 10.30 afholder avisen desuden et digitalt læsermøde, hvor brobygningsdirektøren indhenter input til, hvilke butikker du gerne vil have til Middelfart. Det foregår via avisens facebookside Vores Middelfart, hvor direktøren efterfølgende holder øje med debatten dagen igennem.

Du kan i samme tidsrum møde op på redaktionen, Havnegade 41, Middelfart, hvor du kan aflevere dit input personligt.

Jan Hinnerskov og Lene Lawaetz til venstre i billedet samarbejder med fem udlejere om at få omdannet de tomme butiksfacader til en slags reklamesøjle, som forhåbentlig skal få lokket nogle nye butiksejere til byen. Foto: Daniel Kofoed.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Middelfart

76.457 biler om dagen: Efter 50 år kan Lillebæltsbroen få brug for en makker til at klare trafikpresset

112

Lige nu: Peter Madsen erkender sig skyldig i flugt og trusler

Kerteminde For abonnenter

Tvunget til at forlade byrådet efter anmeldelse fra lokal avis: - Det er godt nok det mest usmagelig, jeg har været udsat for

Annonce