Annoncørbetalt indhold

Hvem lejer typisk et kontorlokale i et kontorhotel?

PR-foto credit

Begrebet ’kontorhotel’ lyder måske lidt usexet og gammeldags, men selvom konceptet stammer tilbage fra 1970’erne, så er populariteten stadig intakt, og nye kontorhoteller ser med jævne mellemrum dagens lys. I dag finder du således nogle af de mest moderne og bedst beliggende kontorlokaler i netop kontorhotellerne.

Hvis du læser med her, kan du både blive klogere på, hvad et kontorhotel er samt hvilke virksomheder, der typisk vælger at leje et kontorlokale i et kontorhotel.


Annonce

Hvad er et kontorhotel?

Et kontorhotel er, som ordet hentyder til, et hotel med kontorer i stedet for værelser. Det betyder med andre ord, at du og din virksomhed får alle glæderne og fordelene, som man kender det fra et hotel, men bare i en kontorvenlig udgave. Ideen bag et kontorhotel er, at virksomheder lejer sig ind hos en professionel aktør, der foruden kontorer og kontorpladser stiller en lang række faciliteter, services og fællesarealer til rådighed. Dette er med til at gøre det nemt for virksomheder at fokusere på at vækste deres kerneforretning i stedet for at tænke på eventuelt administrativt besvær.


De forskellige services kan variere fra kontorhotel til kontorhotel, men foruden en kontorplads vil der typisk være adgang til services som eksempelvis rengøring, internetforbindelse, reception, posthåndtering, telefonpasning, printfaciliteter, wi-fi, kantine, mødelokaler mm. Herved outsourcer man som virksomhed en masse administrativt arbejde, ligesom udgifter til de forskellige serviceydelser fordeles mellem flere parter.

Kontorhoteller adskiller sig således fra traditionelle kontorlejemål ved, at driften og andre praktiske formaliteter løses af udlejeren, og det betyder, at du i stedet for kan fokusere på din kerneforretning og at vækste din virksomhed.


Der er mange fordele ved at vælge et kontorhotel. Her skal fremhæves:

  • Adgang til adskillige faciliteter og services
  • Færre bekymringer og mindre administrativt besvær
  • Større agilitet og mere fleksibilitet fx i forhold til lejeperiode og i forhold til at kunne skalere op eller ned på kvadratmeterne i takt med, at virksomheden bliver større eller mindre
  • Mulighed for at netværke med andre virksomheder


Den helt typiske virksomhed i et kontorhotel er selvstændige samt SMV’erne, altså de små - og mellemstore virksomheder, der ønsker at drage nytte af de stordriftsfordele, der i større eller mindre udstrækning er forbundet med kontorhoteller. I og med at fordelene ved at benytte et kontorhotel kan karakteriseres som generelle fordele for flere typer af virksomheder, betyder det, at virksomhederne ofte er meget varierende i størrelse ligesom de arbejder inden for forskellige brancher. I kontorhoteller er der således plads til virksomheder i alle størrelser - såvel den selvstændige erhvervsdrivende som den større veletablerede både danske og internationale virksomhed, nationale konsortier og klynger samt innovationscentre.

Det er både selvstændige og freelancere, men også konsulenter mm, der i stigende grad vælger kontorhoteller til.

Foruden de selvstændige samt små- og mellemstore virksomheder lokkes mange større virksomheder også af kontorhotellernes fleksible kontorløsninger samt alt-inklusiv løsning med gratis adgang til mødelokaler, café, reception, internet mm.

Tabellen herunder giver et overblik over de typiske lejere i et kontorhotel:


Virksomhedsstørrelse

Selvstændige - 1 kontorplads

Mindre virksomheder - 2-5 kontorpladser

Mellemstore virksomheder - 6-19 kontorpladser

Store virksomheder - +20 kontorpladser

Skal du leje et kontorlokale i et kontorhotel?

Har din spæde iværksætterdrøm efterhånden vokset sig ud af garagen? Eller er din veletablerede virksomheden efterhånden klar til at rykke i nye, større lokaler? Er du på jagt efter leje af kontorlokaler i et kontorhotel, hvor du kan koncentrere dig om at vækste din virksomhed? Eller kender du nogle, der overvejer at finde nye kontorlokaler til deres virksomhed? Så tilbyder Syddanske Forskerparker to kontorhoteller i Odense. Begge ligger i Campus Odense, tæt på Nyt OUH, Syddansk Universitet og med nem adgang til motorvejen.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.