Annonce
Nyborg

Hotelchef: Vi bløder alle sammen

Den nuværende situation er hård ved de nyborgensiske hoteller, der får mange aflysninger. Arkivfoto: Robert Wengler
Coronavirussen har sat store dele af Danmark på stand by. Hos Nyborgs hoteller er virkeligheden den samme – mange gæster aflyser nu deres hotelophold.
Annonce

Nyborg: Mange af værelserne på Nyborgs hoteller står gabende tomme for tiden. I denne uge blev store dele af Danmark sat på stand by på grund af risikoen for corona-smitte, og det har også ramt hotellerne i form af dalende gæstetal og aflyste konferencer.

- Vi er voldsomt ramt. Vi bløder jo alle sammen, og vi har travlt på en anden måde, end vi plejer. Det er meget begrænset med gæster, og der er nogle bittesmå dagsmøder. Det kan godt være, vi ender med at lukke restauranten om aftenen, siger hotelchef på Hotel Hesselet, Christina Petersson.

Hos Nyborgs andre hoteller er virkeligheden den samme. Både på Nyborg Strand Hotel, Storebælt Sinatur Hotel og Hotel Villa Gulle oplever man faldende gæstetal og færre konferencer i takt med, at frygten for coronasmitten stiger.

- Vi lukker ikke ned. Men vi kører på nedsat kraft. Det er ingen hemmelighed, at landet er i undtagelsestilstand, så vi følger regeringens retningslinjer. Vi kører ingen konferencer, og vi har kun minimale møder med ganske få mennesker, fortæller Claus Hansen, marketingchef for Nyborg Strand Hotel.

Annonce

Ikke alt er dårligt

Selvom det ikke er til at tage fejl af, at corona-pandemien har vendt op og ned på hoteldriften i Nyborg, er personalets arbejdsomhed og kreativitet et positivt islæt under krisen. Det er faktisk noget, man kan lære af.

- Vi er på ubetrådt grund, så det, vi har erfaret ved den her krise, er, at vi er meget kreative. Vi udnytter de muligheder, vi har, og skaber vores egne løsninger på problemet, siger Claus Hansen.

Hos Storebælt Sinatur Hotel er man også kreativ og arbejdsom under corona-krisen.

- Vores personale er ekstra opmærksomme. Vi har folk til at gøre rent oftere, og for at minimere madspild er vi faktisk begyndt at sylte og passe på de råvarer, vi havde købt ind til de gæster, der nu aflyser deres ophold, afslutter hotelchef på Storebælt Sinatur Hotel, Anne Julie Mayman.

Hotellerne er i tæt dialog med hinanden under krisen og sørger for at holde sig opdaterede og orienterede om, hvordan andre hotellers situation ser ud.

Brødtekst

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Særbehandling – ikke lighed

Odense

Borgerservice: Lejere blev advaret om manglende godkendelse af lejemål på tidligere kro

Annonce