Annoncørbetalt indhold

Hold dig sund i vinterhalvåret

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Nu hvor den mørke, kolde tid og højtiderne med al den lækre, fede mad nærmer sig, kan mange af os glemme at passe på helbredet og figuren, da man jo bare kan gemme sig i sit varme vintertøj. Her i den kolde mørke tid kan vi godt lide at varme os med lækker fed mad og tit og ofte også alkohol. Har du særligt problemer med alkohol, kan du her finde Effektiv alkoholbehandling. Det er nemlig, noget som mange døjer med, særligt i vinterhalvåret, for eksempel i forbindelse med periodisk depression, som let kan opstå, i de mørke måneder. Al den fede mad, alkohol og måske også nedsatte fysiske aktivitet, er ofte noget, der følger med i vintermånederne og er med til at gøre os ekstra sårbare i forhold til helbredet og sygdomme. Her i artiklen finder du gode råd til, hvordan du kan holde dig sund her til vinter.


Annonce

Husk at røre dig, selvom det er koldt ude

Det er ekstremt demotiverende i forhold til træning at kigge ud af vinduet, og se de grå efterårs/vintervejr, som kan være koldt, regnfuldt og blæsende. Hvis du er typen, der typisk træner i naturen, altså ved for eksempel at løbe ude, så er vintermånederne ofte din værste fjende. Det kan gøre helt ondt i lungerne at indånde luft, når man er ude at løbe, hvis det er rigtig koldt. Regnen og blæsten kan være træls, og det kan være, at det er helt mørkt, når du kommer hjem fra arbejde og endelig har tid til en løbetur. Så et godt råd er, så vidt muligt, at træne indendørs eller at få dig noget godt termoudstyr. Det kan godt være, at du ikke er så meget til fitnesscentre, men du kan sagtens finde en masse gode hjemmetrænings videoer, med YouTube, som nok skal få din puls op. Det vigtigste er, at du stadig på den ene eller den anden måde, holder din krop i gang. Her er motion helt essentielt i forhold til at holde dit immunforsvar i top.


Nyd julehyggen og den gode mad i moderate mængder

Alle kender følelsen af at føle sig mæt til bristepunktet i juledagene med både juleaften og alle julefrokosterne, og det kan faktisk godt blive helt ubehageligt, når det føles som om, at ens åre flyder med tyk sovs. Man skal selvfølgelig nyde julen og hygge sig omkring god mad, men husk at overveje portionsstørrelser, samt hvor mange dage i træk du spiser fed mad. Lav eventuelt en aftale med dig selv om, at du kun må fylde og spise en enkelt tallerken hver gang. Eller for eksempel sige, at du må spise lige hvad og hvor meget du vil juleaften, men så holde lidt igen resten af juledagene. Det vigtigste er, at du sørger for stadig at variere kosten, så det ikke udelukkende er fed mad.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.