Annonce
Erhverv

Headsets er tæt på at overhale høreapparater hos GN

Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
GN Group har øget salget af headsets med 30 procent i år, og det er tæt på at være største forretningsområde.

En stor vækst i salget af headsets har sendt omsætningen i vejret hos GN Group, der også er kendt for høreapparater.

Selskabets omsætning er øget med over en milliard kroner til 5,9 milliarder kroner i første halvår. Det viser selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag morgen.

Samlet er salget af headsets vokset med 30 procent i årets løb, og det fylder efterhånden næsten lige så meget i GN Group som høreapparater, der er selskabets andet ben og traditionelt har været det største forretningsområde.

Datterselskabet GN Audio, der sælger headsets, har solgt for 2,8 milliarder kroner i første halvår.

Samtidig er der blevet solgt for 3,1 milliarder kroner i GN Hearing, der står for høreapparaterne.

GN sælger headsets af mærket Jabra til blandt andet callcentre, forsikringsselskaber og banker.

Selskabet sælger også headsets til privatpersoner og har de seneste par år haft fremgang med det trådløse headset Jabra Elite.

GN konkurrerer her med blandt andet Apples trådløse høretelefoner, der er førende på markedet.

Det højere salg har også trukket overskuddet op. Overskuddet er vokset med 70 millioner kroner til 567 millioner kroner.

GN Group havde allerede onsdag aften indikeret, at salget af headsets var gået bedre end ventet, da selskabet opjusterede forventningerne.

I år ventes salget af headsets at vokse 24 procent, mens salget af høreapparater forventes at stige med syv procent.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Magnus & Aksel sang tårerne frem i X Factor: - Når I står der og sprudler, så tænker man WAUW!

Leder For abonnenter

Spar sammen, OB

Odense Kommune skal stå fast over for fodboldklubben OB i sagen om en renovering af Odense Stadion. For det bør ikke være Odenses skatteborgere, der skal betale for, at byens og øens største fodboldklub får et bedre stadion at spille på. Det bør klubben og dens ejerkreds selv bekoste. Spørgsmålet om en renovering af Odense Stadion er nok engang blevet aktuelt, fordi OB sammen med de øvrige superliga-klubber, Divisionsforeningen og Dansk Boldspilunion har besluttet, at alle superliga-stadioner fra 2028 er udstyret med fuldt overdækkede tribuner. Det er en fin beslutning, som vil give bedre forhold for klubbernes tilskuere, så man på længere sigt forhåbentlig kan tiltrække flere tilskuere og dermed tjene flere penge. Det er imidlertid ikke Odense Kommunes opgave at sørge for, at erhvervsvirksomheder får bedre fysiske rammer at udøve deres virksomhed i. Odense Kommune skal skabe gode rammevilkår for kommunens virksomhederne i almindelighed, men kommunen skal ikke bruge sine sparsomme skattekroner på at forbedre hverken robotproducenters, gartneriers eller fodboldklubbers ydre rammer. Det må virksomhederne selv klare. Ejerforholdene af Odense Stadion er i dag mildt sagt noget rod. Odense Kommune ejer tre tribuner på stadion, mens en ejerkreds af bestyrelsesmedlemmer i Odense Sport & Event ejer den fjerde, og det skaber helt naturlige tvister mellem de forskellige ejeres forskellige ønsker. Derfor vil det være klogt, hvis man får skilt den kommunale økonomi fra den private virksomhed OB’s interesser fra hinanden. Det vil være til gavn for OB, for Odense Stadion og for Odense Kommune – og for de odenseanske skatteydere. Derfor vil det være klogt, at OB og ejerkredsen bag klubben begynder at spare sammen, så man på et snarligt tidspunkt kan købe stadion af kommunen. På den måde kan man engang i fremtiden, måske allerede inden 2028, få lejlighed til at gennemføre alle de udvidelser og forbedringer af Odense Stadion, som man har lyst og råd til og dermed være med til at skabe grundlag for at høste gevinster ved fremtidige sejre. Så spar endelig sammen, OB. Og begynd hellere i dag end i morgen.

Odense

Fra sceneskræk til sanger: Odenseanske Aksel er med i X Factor

Annonce