x
Annonce
Sport

Hareide: Voldsdømte kan ikke spille på landsholdet

Nicklas Bendtner har muligvis spillet sin sidste landskamp.

Nicklas Bendtner er sigtet for vold. Bliver han dømt, har han ikke en fremtid på landsholdet, siger Hareide.

Fodboldspilleren Nicklas Bendtner er ifølge flere medier sigtet efter den såkaldt milde voldsparagraf efter et overfald på en taxachauffør, og bliver han dømt for vold, har han ikke en fremtid på landsholdet.

Det siger landstræner Åge Hareide, der dog ikke kender detaljerne i sagen og derfor kommenterer ud fra en generel betragtning om voldsdømte fodboldspillere.

- Det vil være utænkeligt at have en mand dømt for vold på landsholdet, hvis det skulle komme så vidt, siger Hareide.

Nicklas Bendtner blev natten til søndag meldt til politiet for et overfald på en taxachauffør i København. Det er dog ikke noget, som Åge Hareide var orienteret om inden søndagens landskamp mod Wales.

- Jeg kender ikke sagen. Jeg hørte om den i et tv-studie før kampen, for jeg læser ikke på websider. Jeg har ikke været inde i sagen. Alle sider skal være belyst, før jeg kan sige noget om ham og landsholdet, siger Åge Hareide.

Rosenborg-angriberen var ikke fundet god nok til en landsholdsudtagelse. Uden Bendtner vandt Danmark med 2-0 over Wales.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Link til de nyeste corona-tal

Leder For abonnenter

Det er okay at være ufuldkommen - det er Mette Frederiksen også

Vi fejrer som bekendt påske, fordi Jesus, Guds søn, i disse dage for næsten 2000 år siden blev korsfæstet, døde, blev begravet - og på tredjedagen genopstod fra de døde. Påskedagene er derfor en fortælling om lidelse, smerte og død - og samtidig om det ufattelige, det guddommelige, det ophøjede. Påsken er imidlertid også ramme om noget såre menneskeligt, velkendt og jordnært; om disciplenes dårskab og svigefuldhed, deres misgreb og fejltrin, deres løgne, deres ufuldkommenhed. For Jesu disciple var fejlbarlige mennesker som os andre. De var kyniske og selviske, frygtsomme og troløse; de fornægtede ham, de stak af i rædsel, de tvivlede. Selv Jesus viste sig som et menneske, da angsten og afmagten og smerterne overmandede ham: "Min gud, min gud, hvorfor har du forladt mig", råbte han, da han hang på sit kors. På den måde binder påskedagene det guddommelige og det såre menneskelige sammen. De menneskelige svagheder, som du og jeg rummer, rummede Jesus og hans disciple også. Det, som du og jeg ikke magter, magtede Jesus og hans disciple heller ikke. For frygten er svær at bære, lidelsen er svær at bære, døden er svær at bære. Ikke mindst i disse tider. Påsken er tillige forræderiets tid. Om lidt forråder Judas sin kammerat. I den nattemørke Getsemane Have vil Judas gå hen til Jesus og kysse ham, give ham et judaskys, så de romerske legionærer kan anholde Guds søn og siden torturere og dræbe ham. De færreste af os har sendt et andet menneske i døden, men de fleste af os har ikke desto mindre svigtet et menneske, svigtet en tillid, snydt på vægten – og derfor kan fortællingen om Judas’ forræderi være genkendelig for mange af os. På søndag sker der noget ufatteligt: Jesus sætter sig ud over døden, genopstår fra de døde og bliver på den måde guddommelig. Inden da viser han og hans disciple sig som lige så ufuldkomne mennesker som alle os andre, statsminister Mette Frederiksen inklusive. Det giver en særlig ro for alle, uanset om man tror eller ej: At selv den, der er guddommelig, kan være ufuldkommen. Ligesom os andre.

Danmark

Live: Ikke alle skoler og daginstitutioner åbner efter påske

Nyborg

Ingen voldspil i år: Cyrano udsættes

Annonce