Annoncørbetalt indhold

Har du styr på den nye lov og de nye krav om kasseapparatet?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Kolde kontanter er efterhånden blevet en sjældenhed, mens de forskellige digitale betalingsmuligheder derimod, er blevet normen hos det danske folk. Dette er i sig selv en fordel for den almene borger såvel som for de ansatte, der tager imod betalende kunder, fordi dette bl.a. mindsker risikoen for tyveri af kontanter. Har du en virksomhed, som tager imod betalende kunder, bør du være opmærksom på, at der er en ny lov om digitalisering af kasseapparat og bogføring på vej. På baggrund af det nye lovkrav om kasseapparatet, er der endnu bedre mulighed for, at mindske risikoen for tyveri af kontanter og andre vigtige dokumenter. Ditbetalingssystem.dk kan hjælpe med at give et overblik over, hvad de nye regler indebærer.


Annonce

Hvad indeholder den nye lov om kasseapparatet?

De nye love og krav om kasseapparatet er inspireret af en lignende lov fra Sverige, som siden 2010 har medført digitalisering af kasseapparater for at kunne registrere salg, som herefter kunne videresendes digitalt til Sveriges skattemyndigheder. Et lignende system vil også blive indført i Danmark fra d. 1. januar 2024, for bl.a. at mindske slagsregistreringsfejl, snyd ved afgifter og uregistreret salg. De nye krav til kasseapparatet indføres på baggrund af en analyse fra SKAT, som har fundet frem til, at mange brancher har lavet fejl ved f.eks. registrering af deres salg.


Digitalisering af kasseapparatet

Når de nye love og krav om kasseapparatet træder i kraft fra d. 1. januar 2024, skal du som medarbejder eller arbejdsgiver i butik og lignende sørge for at omlægge regnskabsmateriale og bogføring til en digital udgave. Dette kan være en smule udfordrende for de som i dag benytter sig af fysiske dokumenter, da det er en større omlægning. Dog er der heldigvis hjælp at hente, hvis processen bliver for uoverskuelig. Du kan hos ditbetalingssystem.dk danne dig et overblik over, hvad du skal forholde dig til af væsentlige punkter, så du ved, hvordan du skal omlægge dine arbejdsgange. På den måde kan du nemt leve op til de nye krav om kasseapparatet, som bl.a. indebærer digitalisering af regnskabsmateriale og sikkerhedskopier, et digitalt bogføringssystem, som kan registreres hos Erhvervsstyrelsen og digital indberetning af årsrapporter med mere. Derudover har du også mulighed for at få hjælp af en samarbejdspartner til ditbetalingssystem.dk, som kan automatisere arbejdsgangene hos dig. Hjælpen kan vedrøre alt fra indscanning, bilagsanmodninger og mobile bilagsindsendere, som kan hjælpe dig til at leve op til de nye krav om kasseapparatet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.