Annoncørbetalt indhold

3 sportslige aktiviteter, du kan dyrke med dine kolleger

Mange virksomheder tilbyder forskellige motionshold eller sportslige aktiviteter i eller uden for arbejdstiden. Dette kan fremme medarbejdernes sundhed, give færre sygedage og mere velvære i arbejdstiden. Men måske vigtigst af alt kan sport med kollegerne styrke fællesskabsånden og gøre at man går fra, at være bekendte til venner. Du kan for eksempel designe dit eget cykeltøj i firmaets identitetsfarver og styrk fællesskabsfølelsen, hvis firmaet har et cykelhold, der stiller op til løb.

1. Cykling

At cykle til og fra arbejde er de seneste år blevet meget populært, for både sundhedens og co2ens skyld. Det er både god motion, der øger arbejdsglæde og effektiviteten i virksomheden. Når en medarbejder skifter bilen ud med cyklen, kan det mærkes med færre sygedage som igen mærkes på bundlinjen. Sidst kan et cykelhold på arbejdspladsen gøre en stor forskel for, at være en attraktiv arbejdsplads, hvor et cykelhold kan bruges i rekruttering af nye medarbejdere. I Danmark findes der flere forskellige cykelløb for virksomheder, hvor nogle af de største er Motionscykelløbet og DHLs cykelstafet. Disse løb er en sjov måde, at øge virksomhedens teamspirit. Hvis jeres hold samtidig er klædt på fra top til tå i koordineret i virksomhedens farver og med logo, vil i ovenikøbet være en cyklende reklame for virksomheden.

2. Fodbold

At dyrke fodbold som holdsport, er en gammel klassiker, men den virker. Fodbold er en sjov sport, hvor alle kan være med uanset alder og fysiske form. Man kan nemt leje en hal i sit nærområde en time om ugen, hvor virksomheden kan overveje, at lade sporten indgå som en del af arbejdstiden. Dette kan være en god investering, eftersom man skaber et bedre sammenhold indbyrdes med kollegerne, fremmer medarbejdernes sundhed og viser sig som en attraktiv arbejdsplads for kommende ansøgere. Ligesom med cykling kan man deltage i konkurrencer og holdturneringer. Fodbold har også turnering for virksomheder eller uafhængige fodboldhold. Dette ville være en hyggelig weekendaktivitet for de fodboldglade kollegaer, og ligesom med cykling, kan holdet få t-shirts i virksomhedens farver og logo, for også at kunne lave lidt reklame samtidig.

3. Yoga

Hvis både cykling og fodbold lyder både hårdt og anstrengende, skal man ikke bilde sig ind at yoga er hverken nemt eller blidt. Yoga har af gode grunde vundet mere og mere pas i virksomhederne, hvor også meditation er blevet en fællesaktivitet for flere moderne virksomheder. Selvom yoga kan være hårdt for kroppen, giver det ro i sindet og et klart hoved, som kan være rigtig nyttigt, hvis man resten af dagen har mange bolde i luften og konstant skal være klar på forandringer. Udover at være godt for psyken, så er yoga godt for både led og muskler, så for en arbejdsplads med meget stillesiddende arbejde, kan yoga være helt perfekt for ondt i lænden, hold i nakken eller musearm. Selvom yoga ikke er en holdsport, kan yoga være sjovt og hyggeligt at dyrke sammen. Yoga er for alle, og ingen er for usmidige eller stive i kroppen til det – nu mere stiv man er, nu mere vil man blot få ud af det. I yoga findes der ingen konkurrencer eller turneringer, men man kan til gengæld booke en yogalærer og gå til undervisning sammen.

Denne artikel er sponsoreret af aleteam.dk

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.