Annonce
Middelfart

Handelslivet fik Henning til at falde for Middelfart: Ville bo et sted, hvor man kunne købe lokalt

Henning Nielsen blev vinder nummer 13 i Fyens Stiftstidendes kampagne for butikslivet, som kører frem til påske. Privatfoto
Henning Nielsen fra Middelfart blev fredag trukket ud som den seneste vinder i avisens kampagne, "Sæt pris på din by".
Annonce

Middelfart/Fyn: Da Henning Nielsen og hans bedre halvdel besluttede at flytte fra Brørup i Sønderjylland og til en ny by, faldt deres kærlighed på Middelfart.

En af årsagerne var, at Middelfart ifølge Henning Nielsen har et stærkt lokalt handelsliv med gode specialbutikker, og hvor det sjældent er nødvendigt at køre andre steder hen for at handle.

- Vores børn bor henholdsvis i Odense og Århus, så ville forsøge at finde et sted, der var lidt tættere på vandet, og hvor vi bor lidt midt i det hele, og hvor der også var nogle flere muligheder for indkøb, så vi rent faktisk kunne købe lokalt, forklarer han.

Han blev vinder nummer 13 i Fyens Stiftstidendes kampagne for handelslivet, "Sæt pris på din by", efter han fortalte om sit seneste køb, takeaway fra Café Mauritz på Nytorv i Middelfart.

- Vi besøger sådan set restauranterne på tur, men det er lidt passé, for nu er det kun dem, der har takeaway, fortæller Henning Nielsen, der dog benytter sig af mad ud af huset så ofte som muligt for at bakke op.

- Vi forsøger selvfølgelig at støtte dem, der har noget takeaway, så de kan holde snuden lidt oven vande, som det er nu, siger han.

Sæt pris på din by - sådan gør du

Fyens Stiftstidende udlodder hver dag en præmie til en borger, der har lagt penge hos en forretning og på den måde støttet butikslivet under coronakrisen.
  • Skriv i kommentarfeltet til artiklen på Fyens.dk eller på Facebook, hvor du har handlet i dag - vi har brug for butiksnavn, by og beløb.
  • Vi opfordrer til, at du handler lokalt - online - for at beskytte dig mod smitte. Tag hånd om hygiejnen og følg myndighedernes råd, hvis du handler fysisk.
  • Du skal skrive til os inden midnat for at deltage i lodtrækningen om dagens præmie.
  • Du kan deltage med lige så mange køb, du vil, så længe købet er foretaget i dag.

Vi trækker lod om præmier på hverdage.

Vi trækker lod blandt alle kommentarer – vinderen får direkte besked.

Bliver dit lod trukket ud, beder vi dig dokumentere dit køb i form af en bon eller en overførsel senest fem dage efter, du har fået besked.

"Vi beder dig ikke om at gå amok i forbrug. Vi opfordrer til, at du handler lokalt og så normalt, som det er muligt i en unormal tid. Og vi gør det, fordi vi vil det bedste for vores lokalsamfund og for fynboerne, hvad enten man bor i Odense, Bogense, Middelfart eller Faaborg."

- Poul Kjærgaard, Chefredaktør Fyens Stiftstidende

Annonce

Bryggeri er favoritten

Henning Nielsen mener, at Middelfart har levet op til hans forventninger, når det gælder de varer og tilbud, man sædvanligvis kan finde i de lokale butikker - og hos hans egen personlige favorit, Indslev Bryggeri.

- Det er nogle gode øl. Og så er det et lokalt bryggeri, der ligger i Middelfart Kommune, og det er en af de ting, der gør, at vi selvfølgelig støtter dem, siger Henning Nielsen.

Han nævner samtidig Alwilda som en af de butikker, han er ekstra glad for.

- Vi drikker meget te, men gider ikke altid have det normale te. Nogle gange vil vi gerne have noget, der er lidt specielt, siger han.

Henning Nielsen vinder fire billetter til Odense Zoo, og han regner med, at hans døtre og svigersønner skal have en invitation.

Antallet af fynboer, der har bakket op om Fyens Stiftstidendes handelskampagne, "Sæt pris på din by", ved at fortælle om lokale køb i avisens kommentarspor, er nu oppe på omkring 1400.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense For abonnenter

Politiet roser de pårørende: Begravelse af to unge trafikdræbte håndteret lige efter bogen

Annonce