Annonce
Sport

Griezmann skifter til Barcelona for 900 millioner kroner

Pierre-Philippe Marcou/Ritzau Scanpix
Antoine Griezmann får femårig kontrakt hos de spanske mestre og kan købes fri for seks milliarder kroner.

Den franske fodboldspiller Antoine Griezmann skifter fra Atlético Madrid til FC Barcelona.

Det skriver Barcelona på sin hjemmeside.

Prisen er ifølge Barcelona 120 millioner euro, svarende til 900 millioner kroner. Det er lig med den frikøbsklausul, som angriberen havde i Madrid-klubben.

Barcelona skriver desuden, at hvis en anden klub vil købe Griezmann fri af kontrakten, så er frikøbsklausulen nu på 800 millioner euro, svarende til seks milliarder kroner.

Det er bestemt ikke nogen overraskelse, at netop Barcelona er Griezmanns nye klub.

For to måneder siden annoncerende franskmanden, at han ville stoppe i Atlético Madrid efter sidste sæson. Og hurtigt blev det slået fast, at Barcelona var den nye destination. Men først nu er skiftet altså kommet på plads.

Griezmann har spillet i Atlético Madrid siden sommeren 2014. Her kom han til fra Real Sociedad. Som senior har Griezmann faktisk kun spillet i spanske klubber.

I 2016 var han topscorer ved EM-slutrunden i Frankrig med seks mål, mens han ved VM-slutrunden sidste år i Rusland var en nøglefigur, da franskmændene vandt slutrunden.

/ritzau/

Annonce
Læs nyheden på Barcelonas hjemmeside
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce