Annonce
Erhverv

God service er humlen i det hele

Humle-depotet lever af at levere fleksible løsninger. Foto: Christian Nordholt
Hos Humle-Depotet ApS i Assens er den vigtigste værdi god service. Det handler om at være hurtige og stabile, men også om at være fleksible og kunne levere noget, som de store leverandører af øl, sodavand og læskedrikke ikke kan, forklarer ejer og direktør Claus Bredning.

ASSENS: God service. Det er et vidt begreb, men for Humle-Depotet ApS i Assens er det essensen af virksomheden. Det, der bliver navigeret efter.

God service er nemlig det, der adskiller det lille firma fra de store leverandører på markedet.

For Humle-Depotets kunder er god service blandt andet at kunne få leveret på andre dage end lige de faste leveringsdage.

- Jeg har altid telefonen på mig, og hvis jeg ikke selv er her (på lagret i Assens, red.), så er der altid en medarbejder, jeg kan ringe til og få til at køre ud, fortæller ejer og direktør Claus Bredning, der har trådt sine barnesko på et øldepot, da hans far Poul Erik Bredning var depotejer frem til 1998, og Claus Bredning er opdraget til "god gammeldags service".

I 2005 blev så Claus Brednings tur til at blive depotejer, og dyderne fra barndommen har han taget med sig som virksomhedsejer.

- Jeg har selv kørt for flere af de store, og jeg oplevede, at der var mange ting, som ikke kunne lade sig gøre. Så da jeg startede selv, tænkte jeg, at det skulle være sådan, at vi finder løsninger, for sådan har vi altid gjort, fortæller han.

Annonce

Jeg har selv kørt for flere af de store, og jeg oplevede, at der var mange ting, som ikke kunne lade sig gøre. Så da jeg startede selv, tænkte jeg, at det skulle være sådan, at vi finder løsninger, for sådan har vi altid gjort.

Claus Bredning, direktør og ejer, Humle-Depotet ApS

Sortiment ligger fast

For god service handler også om at kunne levere noget, de andre ikke kan. For eksempel at kunne levere små mængder og at pakke i nogle størrelser, som ikke er standard.

- Vi har lavet Fars Værkstøjskasse, som vi sælger sindssygt meget af. Det ligner en gammeldags værktøjskasse, og så står der 10 specialøl i. Sådan noget kan de store ikke lave, men det kan vi, fordi vi er fleksible og har nogle klubber og foreninger, som kommer og pakker for os, forklarer Claus Bredning.

- Vi skal også levere 60 paller til Coop snart. De er pakket i nogle specielle kasser, og det er noget, som de store ikke kan håndtere. Vi kan lave specialordrer og levere specialprodukter.

Men god service kommer ikke til at betyde, at Humle-Depotet tager flere produkter i sortimentet.

- Nej, vi holder os til det, vi er gode til. Ind imellem er der nogle kunder, som har et stort arrangement, og så kan vi godt levere chips for eksempel, men ellers holder vi os til øl, vin, sodavand og læskedrikke, siger Claus Bredning.

- Det er det sortiment, vi kan levere og håndtere på en tilfredsstillende måde, og hvor vi er sikre på, at kunderne får det, de forventer. Vi vil ikke risikere ikke at kunne leve op til det.

Flere nicheprodukter

Men der kan sagtens ske noget inden for sortimentet. Det handler nemlig om hele tiden at kunne levere noget nyt og spændende og gerne noget, som man ikke kan få andre steder.

- Vi er udfordret af, at mange kæder er begyndt at købe ind i udlandet, men så må vi bare gøre det bedre. Det er blandt andet at kunne levere nogle nicheprodukter. For tiden har vi for eksempel Vadehavsøl, som vi sælger i stor stil ved Vesterhavet, og sådan nogle produkter skal vi have flere af rundt omkring, fortæller Claus Bredning.

- Der sker så meget med nye produkter og nye smage på det her marked, og vi finder nicheprodukter i samråd med vores kunder, og så skifter vi produkterne ud, når de ikke er interessante længere, slutter han.

Humle-Depotet ApS

Humle-Depotet ApS (tidl. Depotet ApS) er Fyns største øldepot, der leverer øl, fadøl, sodavand, saft, mineralvand og spiritus til erhverv og private. Erhvervskunderne er blandt andet restaurationer, supermarkeder, købmænd, kantiner, virksomheder og skoler.

Humle-Depotet er fordelt på fire adresser i Assens. Det primære lager ligger på Løimarksvej, hvor administrationen også ligger. De andre dele af virksomheden ligger på Industrivej og Tobaksvej.

Pr. 1. oktober er Humle-Depotet udvidet med et lager i Karlslunde på Sjælland.

I regnskabet for 2018 har virksomheden haft en bruttofortjeneste på 4,5 millioner kroner mod 4 millioner kroner i 2017.

I det seneste regnskab er egenkapitalen opgjort til 1,4 millioner kroner.

Claus Bredning har trådt sine barnesko i et øldepot og har taget de klassiske dyder til sig og driver virksomheden med det mål "at yde en god service". Som direktør er han nødt til at bruge meget tid på kontoret og for tiden bruger han en del energi på at lave aftaler med kunder på Sjælland, hvor Humle-Depotet ApS har åbnet nyt lager i Karlslunde. Foto: Christian Nordholt
Det kniber med pladsen på Løimarksvej i Assens, så derfor har Humle-Depotet bredt sig på fire adresser i byen. Direktør Claus Bredning erkender, at det ikke er optimalt, men det er den bedste løsning pt. Foto: Christian Nordholt
Humle-Depotet kan levere øl, sodavand, læskedrikke og kildevand fra dag til dag. Og det sortiment bliver der ikke ændret på. For som Claus Bredning forklarer, så handler det om at gøre det, man er bedst til. Foto: Christian Nordholt
Humle-depotet. Foto: Christian Nordholt
Humle-depotet. Foto: Christian Nordholt
Humle-depotet. Foto: Christian Nordholt
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Plads til 1000 ansatte: Pensionsselskab investerer 381 millioner kroner i kæmpestort kontorbyggeri ved SDU

Leder For abonnenter

Byfester og markeder slipper for dyrt papirnusseri: En prisværdig skrotning

Man kan undre sig over, at et ministerium udsteder nye regler, hvor de negative virkninger er langt større end den mulige gevinst. Og at man fra politisk hold ikke kvæler den slags administrativt makværk, inden det forlader ministerkontoret. Men ud fra mottoet "bedre sent end aldrig" kan man også rose en minister, der ikke er bange for at smide en forfejlet regel i papirkurven. Ekstra prisværdigt er det, hvis skrotningen bremser overflødigt bureaukrati, som samfundet har rigeligt af. Lad os vælge den positive tilgang: Skulderklap til boligminister Kaare Dybvad Bek, som dropper en tåbelig ændring i et bygningsreglement. Ændringen ville gøre arbejdet surt for masser af frivillige, som bruger deres fritid på at gøre livet sjovere for tusinder af danskere. Hvis en række fynske folketingsmedlemmer nåede at presse ministeren, sådan som de ifølge Kertemindes borgmester Kasper Olesen lovede at gøre, må de gerne tage en del af æren. Den nu droppede ændring drejer sig om de byfester og markeder, som holdes overalt i landet. Nogle er velkendte og traditionsrige, andre dukker op og lukker igen. Fælles for dem alle er, at de er populære og at de primært arrangeres og drives af frivillig arbejdskraft. Ofte får arrangørerne hjælp af lokale idrætsforeninger, som honoreres med et beløb til den altid trængende klubkasse. Bortset fra fuldemandstvister og lidt trafikkaos har der aldrig været problemer med disse folkelige arrangementer. Så hvad der fik Transport- og Boligministeriet til at lancere stramninger, der skulle træde i kraft 1. januar, er svært at fatte. Men i hvert fald: Det var nu ikke længere nok, at kommunen enten gratis eller mod et beskedent gebyr lavede en pladsfordelingsplan. Nu skulle en plantegning laves af en ekstern certificeret brandrådgiver til mellem 1200 og 1500 kroner i timen. For et lille marked ville den samlede pris blive over 10.000 kroner. Dertil kom mere papirbøvl. Ifølge formand for Sammenslutningen By- og Markedsfester, Otto Skak, ville denne ekstraudgift og dette ekstraarbejde få mange foreninger til at lukke ned - til ærgrelse for mange og til gavn for ingen. Nu kan - med Dybvad Beks ord - frivillige bruge kræfterne på at være frivillige. En selvfølge, kan man tilføje.

Annonce