Game of Thrones-stjerne efter kritik: Jeg tænkte på selvmord

Det fortæller hun i et interview i en podcast med den kendte amerikanske talkshowvært Dr. Phil. Det skriver det amerikanske underholdningsmedie US Weekly.

Den nu 23-årige skuespillerinde, der spiller Sansa Stark i serien, fortæller, at hun fik en depression som 17-årig - fire år efter at hun begyndte på serien.

- Det er mærkeligt. Jeg var ikke særlig deprimeret, da jeg var yngre, men jeg tænkte meget på selvmord. Jeg ved ikke hvorfor, siger Sophie Turner i podcasten.

- Måske var det bare en mærkelig fascination, jeg havde. Jeg tror dog aldrig, at jeg ville have gjort det. Jeg ved det ikke, siger hun.

Sophie Turner fortæller, at hun modtog hårde kommentarer på de sociale medier, der bidrog negativt til hendes psykiske problemer.

Hun troede på alt, hvad hendes kritikere skrev, siger hun.

- Folk sagde: "Ej, Sansa har taget fem kilo på", eller "ej, Sansa er blevet tyk", eller "Sansa skal tabe sig fem kilo". Der var en masse kommentarer om min vægt, om min dårlige hud, eller at jeg var en dårlig skuespiller, siger hun.

- Og jeg troede på det. Ja, jeg er tyk, har dårlig hud og er en dårlig skuespiller. Så jeg fik ofte kostumeafdelingen til at stramme mit korset ind. Jeg blev meget selvbevidst, siger Sophie Turner.

/ritzau/

Faaborg-Midtfyn

Dommer fra arkitektkonkurrence står fast i forsvar af omstridt faaborg-bygning: Helios pirrer mine sanser

Fyn

Politiet: Giv os flere tip om Mark

Utroværdig optræden af to Venstre-folk

Hvis man vil være en troværdig politiker, skal man gøre mere end at udstede nogle hastige løfter for at tækkes pressen og vælgerne. Man skal også sikre sig, at de løfter, man udsteder, bliver omsat til faktisk, praktisk virkelighed. Derfor er der grundlag for at se endog ganske kritisk på to Venstre-politikere, Bo Libergren og Herdis Hanghøi, og deres optræden i en konkret sag fra Faaborg-Midtfyn Kommune. Sagen, som er blevet beskrevet i avisen flere gange, senest i mandagsavisen, handler om en ung kvinde, der lider af muskelsvind. Kvinden havde allerede for et halvt år siden et hjælpemiddel, et såkaldt vippeleje, der var så nedslidt, at det kun var delvist funktionsdygtigt, hvilket i længden kan blive invaliderende for kvinden. Imidlertid var kommunen og regionen endt i en strid om, hvem der skulle betale de cirka 30.000 kroner, som et nyt vippeleje koster - selvom loven fastslår, at kvinden burde have haft sit hjælpemiddel uden yderligere diskussion. Det var en pinlig sag for både Faaborg-Midtfyn Kommune og for Region Syddanmark, og derfor lovede både Bo Libergren og Herdis Hanghøi, at de ville sørge for, at den 21-årige Mai-Britt Knudsen fik et nyt vippeleje, så hun også fremover kan træne sine muskler og dermed stå på sine egne ben. Det er imidlertid ikke sket. Og derfor fremstår begge Venstre-folks løfter som utroværdige. Det var godt, at de to Venstre-folk i sin tid var så hurtige til at kræve handling, for det viser, at de to engagerer sig oprigtigt i borgernes problemer. Det er til gengæld virkelig skidt, at Mai-Britt Knudsen ikke har fået sit hjælpemiddel nu, hvor der er gået et halvt år. I Danmark har vi gennemgående dygtige og sanddru politikere, som er langt mere ordholdende, end man kan få indtryk af, når man følger den offentlige debat, ikke mindst debatten på de sociale medier. Derfor vil det være klogt, at Libergren og Hanghøi får løst sagen. Altså: Løst den rigtigt. Og ikke blot løst den ved at afgive endnu et løfte. Alt andet vil være utroværdigt.

Fyn

Flertal vil skrotte succesfuld hjertestop-ordning: Peger i stedet på gratis alternativ