Annonce
112

Fyns Politi: Fredelig nat i Vollsmose, efter syv blev anholdt

Politiet rykkede tirsdag lidt efter klokken 18 til Vollsmose, hvor der var melding om skud fra en bil i krydset Åsumvej/Vollsmose Allé. Aftenen og natten igennem har politiet været massivt til stede i bydelen. Foto: Frederik Nordhagen.

Vollsmose/Korsløkke: Politiet har natten igennem været talstærkt til stede i Vollsmose, efter der tirsdag aften klokken 18.10 var melding om en skudepisode i krydset ved Åsumvej og Vollsmose Allé.

Vagtchef hos Fyns Politi Ehm Christensen fortæller onsdag morgen, at natten har været fredelig, men han har ikke yderligere oplysninger om sagen.

- Vi har været massivt til stede og har forhåbentlig fået lagt en dæmper på det.

Syv personer blev i løbet af aftenen anholdt, oplyste Fyns Politi i en pressemeddelelse tirsdag aften.

Der er endnu ikke kommet nogen oplysninger om, hvad der kunne være årsag til det anmeldte skyderi, som skulle være sket i krydset Vollsmose Allé/Åsumvej. Ifølge et vidne blev der affyret skud fra bagsædet af en mindre, sort bil mod en anden bil.

Tirsdag aften blev krydset ved Nyborgvej, Ørbækvej og Ejbygade - umiddelbart ved siden af Korsløkkeparken - også midlertidigt afspærret af politiet. Ifølge politiet skete det for at "foretage undersøgelser i tilknytning med den formodede skudepisode" i Vollsmose. Afspærringen blev ophævet efter cirka halvanden time.

På Twitter skrev politiet natten til onsdag, at undersøgelserne i både Vollsmose og Korsløkkeparken var afsluttet, men der var stadig gang i en efterforskning og afhøring af de syv anholdte.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce