Annonce
Nyborg

Fra NGIF til FCK: Nyborg-dreng er ny assistent i FCK

Tilbage i 2009 stod Stefan Madsen sammen med Morten Larsen i spidsen for Nyborgs U17-mandskab. Foto: Arkiv
28-årige Stefan Madsen har tidligere været ungdomstræner i idrætsforeningen NGIF, inden han rejste til København for at læse idræt.

NYBORG/KØBENHAVN: Der er uden tvivl mange unge drenge rundt om i kongeriget, der drømmer om at have Danmarks nationalarena, Parken, som fast arbejdsplads.

Søndag gik den drøm i opfyldelse for Nyborg-drengen Stefan Madsen, der i alder af blot 28 år tiltræder F.C Københavns trænerstab, hvor han skal assistere cheftræner Ståle Solbakken i arbejdet omkring superligatruppen.

Dermed har Stefan Madsen gjort lynkarriere i fodboldverdenen. Hans trænergerning startede for små 10 år siden i Nyborg, hvor Stefan Madsen stod i spidsen for et ungdomshold i NGIF.

Siden flyttede Stefan Madsen til København for at læse idræt, hvor han sideløbende fortsatte med at træne ungdomshold i AB og senere FCK.

På F.C Københavns hjemmeside roser Ståle Solbakken Stefan Madsen, der trods sin unge alder gør indtryk på den rutinerede nordmand.

- Stefan er allerede langt i sin udvikling. Han er rolig, han er reflekteret, og han har en god fodboldhjerne og er tydelig i sin kommunikation, fortæller Ståle Solbakken til holdets hjemmeside.

Stefan Madsens første opgave som træner i Superligaen bliver på søndag, hvor københavnerne skal en tur til Fyn. Her venter OB i premieren på den nye sæson i Superligaen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce