Annonce
Nyborg

Flot byggeår for Dreier & Co

Dreier &Co's logo ses ofte i bybilledet i hjembyen, Nyborg. Her i den gamle bydel, nemlig Skippergade, hvor den fredede Garvergården skal have nyt tag. Foto: Mogens Rasmussen.
Nyborgs store, gamle murer-, tømrer- og entreprenørvirksomhed var bedre til at tjene penge, end de har været længe

Nyborg: Nyborgs store, gamle byggevirksomhed Dreier & Co kom flot igennem det seneste regnskabsår, der sluttede 1. april.

Omsætningen var omtrent som året før, men de mange byggeopgaver gik alt i alt noget bedre, og derfor fik firmaet et overskud, der er det bedste i en årrække. Årets resultat var på 2,6 millioner kroner.

- Vores omsætning har været nogenlunde uændret i forhold til året før, men i byggebranchen er det jo sådan, at nogle gange går en sag godt, og andre gange kan man løbe ind i nogle frygtelige sager. I det seneste regnskabsår har vi nok været forskånet for den slags sager, der er knapt så gode, siger administrerende direktør hos Dreier & Co, Steen Johansen.

- Men det seneste års tid har vi haft fokus på bedre styring af byggepladserne, og det har givet noget, siger han.

Dreier & Co ordner både store og små byggerier. Fra en glasliste hos fru Hansen til et plejehjem, som direktøren udtrykker det.

I det seneste regnskabsår har nogle af de store opgaver været tilbygningen til plejecentret i Vindinge, de nye "skæve" klubhuse og service-bygninger i Nyborg Marina.

Men der har også været større opgaver på Holckenhavn, Nyborg Strand, Nyborg Svømmehal og Nyborg Slot.

Dreier & Co kaster sig gerne ud besværlige opgaver på fredede bygninger, og for tiden har man blandt andet en del tømrere beskæftiget i Skippergade, hvor den store, fredede ejendom, Garvergården skal have nyt tag.

Dreier & Cobetegner sig selv som et murer-, tømrer-, kloak- og entreprenørfirma, og virksomheden er ejet af en række af ledende medarbejdere.

Annonce

Dreier & Co A/S

Hos murer, tømrer og entreprenørvirksomheden Dreier & Co kører regnskabsåret fra april til april.

Resultatet 2018/19 (overskud efter skat) var på 2,56 millioner kroner mod 1,1 millioner kroner året før.

Egenkapital: 9,8 millioner kroner - mod 8,3 året før.

Virksomheden beskæftigede 54 medarbejdere mod 66 året før.

Administrerende direktør: Steen Johansen.

Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce