Annonce
Assens

Flertal slår fast: Netto skal ikke ud af byen

På et ca. 2,5 timer langt møde onsdag aften blev det blandt andet besluttet at Netto ikke skulle flyttes fra bymidten og længere væk fra borgernes daglige detailhandelsområde. Foto: Kim Rune

Assens: Onsdag aften på byrådsmødet i Assens Kommune besluttede et flertal, at man ikke ønskede at Netto skulle flyttes ud til Fåborgvej 14-16.

Det var et flertal på 15 stemmer, der mente, at det kunne skade Assens bymidte, hvis man lod Netto flytte omkring en kilometer ud, så den ville ligge tæt på rundkørslen på Faaborgvej.

De 14 stemmer i mod, lagde i deres taletid i høj grad vægt på, at det var for tidligt at tage en beslutning om flytningen, og at der var brug for dialog, inden der kunne træffes en endelig beslutning på området.

Blandt andet lagde Jens Henrik Thulesen Dahl (DF) vægt på, at der i Assens Kommunes Vision for 2030 er lagt vægt på, at kommunen skulle samarbejde med og understøtte lokale virksomheders vækst.
Derfor mente han og flere andre, at det var nødvendigt at udskyde beslutningen, så man kunne få en større dialog om, hvilke konsekvenser det ville have for både bymidten og lokale investeringer, hvis Netto blev forhindret i at flytte adresse.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];