Annonce
Sport

Flere tilskuere giver Skjerns håndboldmestre overskud

Skjerns spillere jubler med guldmedaljerne, efter at de i maj slog Bjerringbro-Silkeborg i kampen om DM-guldet.

Flere tilskuere og øget sponsorinteresse resulterede i et mindre plus på bundlinjen i Skjern Håndbold.

Med et dansk mesterskab og succes i Champions League sørgede Skjerns håndboldherrer i sidste sæson for, at den vestjyske klub hentede et beskedent overskud.

Torsdag oplyser Skjern Håndbold, at den fik et overskud på 77.000 kroner i sæsonen 2017/18.

Bestyrelsesformand Carsten Thygesen peger på, at succesen på håndboldbanen har øget interessen for klubben på flere fronter.

- DM-guldet og den europæiske succes i Champions League bidrog til en markant stigning i seer- og tilskuertallet.

- Sportslig succes og større interesse for vores kampe - både på tilskuerpladserne og på sponsorområdet - har dannet grundlaget for overskuddet, siger Carsten Thygesen i en pressemeddelelse.

Skjern oplyser, at mere end 75.000 tilskuere overværede holdets hjemmekampe i sidste sæson.

Skjern sikrede sig i maj DM-titlen efter to finalekampe mod Bjerringbro-Silkeborg. I Champions League nåede vestjyderne hele vejen til kvartfinalen, hvor holdet blev slået af franske Nantes.

Skjern har haft overskud de seneste seks sæsoner. Der har været plus på bundlinjen i 11 af de seneste 12 år.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Odense

Lysende græskar på skovstien

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce