Annoncørbetalt indhold

Fik møbler ind med modermælken: - Den største arbejdsglæde er at finde det helt rette til kunden

Lars Jensens opvækst med møbelbutikken som familiens anden hjem har givet ham en dyb interesse og indsigt i møblerne. Han har også arvet forældrenes indstilling til kundepleje: Kunderne skal have det helt rigtige med hjem – hverken mere eller mindre.
Møblér i Faaborg er en relativt lille butik med et kolossalt udvalg. Det kræver ekspertise, og det har alle, der rådgiver kunderne

En stor del af sin barndom tilbragte Lars Jensen i en møbelbutik. Hans morfar åbnede møbelbutik i Faaborg i 1959, som hans forældre siden overtog, og han og broren, Jens Brinch, voksede mere eller mindre op i butikken.

- Til næste år er det 30 år siden jeg fik papir på at være møbelhandler, og jeg er altså kun 47, siger Lars Jensen.

Han overtog forældrenes forretning i2005 og i dag ejer han Møblér Bo Godt i Faaborg, hvor broren også er ansat.

Annonce

Den livslange interesse kommer dem til gode, når de rådgiver kunderne, fortæller Lars Jensen.

- Det kan godt være lidt komplekst at finde det rigtige møbel. Hos os er vi alle sammen brancheuddannede og kan vejlede om siddestillinger, madrassers hårdhed og alt det andet, man kan være i tvivl om.

Rådgivning er særligt vigtig hos Møblér Bo Godt, hvor mulighederne er langt flere, end man umiddelbart kan se i den forholdsvis lille butik.

Mulighederne for at justere på byggesofaerne hos Møblér Bo Godt er næsten utallige.

Mange farver og valgfrie armlæn

Leder man forgæves efter en rød lædersofa eller en lænestol med gult stofbetræk, skal man ikke forlade butikken uden at have talt med personalet. De kan efter al sandsynlighed skaffe det ønskede møbel.

- Selvom du ikke lige kan se det, er der sikkert en hel håndfuld sofaer og stole, der kan bestilles hjem i den farve og det materiale, du gerne vil have. Mange af vores sofaer fås i et utalfarver, siger Lars Jensen, som bruger 3d-programmer, stofprøver og flere andre hjælpemidler til at vise kunderne mulighederne.

Og der er meget mere end farverne at vælge imellem.

- I vores byggesofaer kan armlæn, sædedybde og mange andre detaljer for eksempel tilpasses. Hvis bare vi har målene for den plads, den skal stå på, kan vi få det hele til at passe. Kunden bestemmer det hele.

Gode priser og tid til kunderne

Lars Jensen valgte at blive del af Møblér-kæden, da den startede i 2014.

- Det giver os nogle indkøbsfordele, så vi kan sælge til gode priser, og vi behøver ikke selv bruge tid på hjemmesiden. Det giver os mere tid til vores kunder.

Webshoppens væsentligste funktion er at give kunderne mulighed for at orientere sig og forberede sig hjemmefra. Cirka 95 pct. af salget er i den fysiske butik, og det er Lars Jensen glad for.

Med 3D-programmer og andre hjælpemidler gør Lars Jensen og de andre brancheuddannede ekspedienter i Møblér Bo Godt det muligt for kunderne at se møblet i den nye version for sig.

- Vi vil helst have kunderne herind, så vi kan vejlede dem. Det er lidt som med sko – du skal prøve en seng eller en stol, før du ved, om den passer til dig, det kan du ikke se på en skærm. Tit har kunderne egentlig besluttet sig, før de kommer, men når vi så viser dem mulighederne og forklarer fordele og ulemper, ender de med at vælge noget andet.

Lars Jensens største arbejdsglæde ligger i følelsen af at have sendt den helt rigtige vare med kunden hjem – uanset om det er en stor eller lille, dyr eller billig bestilling.

- På et salgskursus ville jeg nok blive rådet til at opføre mig anderledes, end jeg gør. Men jeg vil hellere undvære 5000 kroner ekstra i kassen end lave et plussalg, som kunden i virkeligheden ikke ønsker sig. Jeg tror på, at kunderne kommer igen, hvis vi sælger dem det, der passer allerbedst til dem og hverken mere eller mindre.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.