Annoncørbetalt indhold

Fem gode råd til dig, som gerne vil igang med træningen i hverdagen

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Motion er godt for krop og sind. Det er videnskabeligt bevist om og om igen, og det er derfor vigtigt, at du bevæger dig i hverdagen, så du kan nyde godt af en sund og rask krop.

Der er mange måder, hvorpå du kan få din træning. Der er løb og svømning. Andre danser hver fredag, og nogle vælger at fægte sig til en sund krop.

Mange danskere vælger dog at træne i et fitnesscenter. Her kan du træne alle muskelgrupper i din krop, og du er sikker på, at du den motion, som du har behov for. Her finder du for eksempel squat rack og mange andre typer af træningsudstyr.

Derfor får du i denne artikel fem gode råd til, hvordan du kommer god i gang med træningen i centret, så du kan holde dig sund i hverdagen.

Hvor meget tid skal jeg sætte af til at træne?

Når det kommer til træning, så er den gyldne regel, at du skal starte langsomt op. Det nytter ikke, at du springer ud i at træne hver eneste dag, hvis din krop ikke er klar til det, og et godt råd er derfor, at du træner 2-3 gang i ugen til at starte med.

På denne måde sikrer du dig, at du ikke overbelaster din krop, og det er også nemmere at bevare motivationen og disciplinen i træningen, når det ikke bliver en umulig opgave at komme afsted alle ugens syv dage.

Når du skal træne, så sæt gerne 45 minutter til en time af. På denne måde er du sikker på, at du har god til at lave dine øvelser, og at du har tid til opvarmning og udstrækning.

Så mange maskiner! Hvad gør jeg?

Når du første gang kommer ind i centret, så kan det virke overvældende. Der er flere maskiner, end du kan tælle til, og det er ikke altid lige nemt at vide, hvordan man kommer i gang.

Der er dog ofte illustrationer på alle maskinerne, så du kan se, hvordan den skal bruges, og der er også en simpel måde, hvorpå du lægge flere eller mindre kilo på maskinerne alt afhængigt af, hvad du kan klar i din træning.

Derudover kan du altid få hjælp fra en instruktør, så du er sikker på, at du klarer øvelsen rigtigt, og på denne måde undgår du også skader.

Nogle maskiner dog både nemmere at bruge og mere populære end andre. Derfor kan du godt risikere ventetid ved nogle maskiner. Vil du f.eks gerne squatte, som er en af tidens mest populære øvelser, så kan du godt risikere at der er kø ved squat rack’et. Mange centre har dog heldigvis mere end 1 squat rack af samme grund. Der er jo ingen der synes at det er sjovt at stå i kø til et squat stativ.

Det handler altså også om hvilket træningscenter du vælger, og hvor mange medlemmer de har.

Hvornår kommer de resultater, som jeg venter på?

Når du først begynder at træne, så bliver du nødt til at væbne dig med masser af tålmodighed. Din krop ændrer sig ikke over natten.

Det kan tage lang tid, før kroppen får nye former, og det kan tage lang tid, før du har opbygget den styrke, som du gerne vil have i kroppen.

Ofte kan du først se resultater af din træning efter tre til fire måneder. Dette er dog selvfølgelig afhængigt af, hvordan du træner, og hvor meget du træner.

Det gør ondt i min læg og min venstre arm. Hvad gør jeg nu?

Når du starter med at træne, så er det vigtigt at huske, at du vil være øm i kroppen. Du træner for at blive stærkere og mere udholdende, og dette kommer ikke uden en pris.

Når du træner, så trætter du kroppen, og det er ganske normalt. Det er dog vigtigt, at du ikke bytter om på trætte muskler og skader, hvilket for mange kan være svært at mærke forskel på.

Det bedste du kan gøre, er at mærke efter et par dage efter din træning. Tag en pause fra et par dage med din træning, og mærk efter om smerten stadig er stor, og hvis dette er tilfældet, så kan det være en overbelastning. Vær opmærksom på din krop når du træner, og et godt råd er også at stoppe, når du ikke længere kan gennemføre dine øvelser optimalt.

Hvad skal jeg tage på i centret?

I princippet så kan du træne i alt slags tøj, men det bedste tøj at træne i er træningstøj, herunder inkluderet strammere tights, træningsshorts, hvor din hud kan ånde, og for kvinder en støttende sports-BH.

Når du træner, så kan det være en god ide at overveje et strammere outfit, end du måske er vant til. Dette vil gavne dig, når du skal løfte vægte, og du skal sidde i de forskellige træningsmaskiner, da løst tøj godt kan være i vejen under brug.

Det er også en god ide at købe træningstøj, som kan holde til at blive vasket på højere temperaturer i vaskemaskinen, da dette er nødvendigt for at få det ordentligt rent efter brug.

Når du skal købe tøj til træning, så er det også en god ide at købe tøj, som du er sikker på, at du kan ånde i. Dette betyder, at din hud skal kunne få luft, mens du træner. Her er materialet dry-fit ofte et sikkert valg, så du er god ved din hud, mens du træner.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.