Annonce
Sport

FCM-anfører glad for ny træner og systemskifte

Claus Fisker/Ritzau Scanpix
FC Midtjyllands Erik Sviatchenko var tilfreds med, at den nye FCM-træner stillede op i 4-3-3 mod Sønderjyske.

Under Kenneth Andersen spillede FC Midtjylland i formationen 3-4-3 med wingbacks og tre forsvarsspillere nede bagved.

Men i 2-0-sejren over Sønderjyske søndag havde den nye cheftræner, Brian Priske, ændret system til den mere klassiske 4-3-3, og det var anfører Erik Sviatchenko meget glad for.

- Jeg og Alexander (Scholtz, red.) har spillet i en firebackkæde, siden vi startede med at spille fodbold som børn, så det er nemt at komme tilbage til at spille med en firebackkæde, siger han.

- Det var meget mere tydeligt, hvem der skulle gøre hvad, hvor vi har været lidt udfordret på det punkt i det andet system.

- Rent offensivt gjorde skiftet os også godt - både i omstillingerne og i det opbyggende spil, hvor vi kom frem til flere store chancer – især i anden halvleg.

Systemskiftet kommer altså i kraft af, at FCM mandag forfremmede nu forhenværende assistenttræner Priske til cheftræner. Og det har været helt uden besvær for spillertruppen, at det nu er ham, der er chef.

- Vi har vidst, at der skulle ske nogle ændringer. Priske har den naturlige respekt, man skal have som cheftræner. Så omstillingen har været nem for os spillere.

Norske Gustav Wikheim er enig med sin anfører, selv om han dog påpeger, at man godt har kunnet mærke, at der er en ny cheftræner i omklædningsrummet.

- Selvfølgelig har vi mærket det. Alle trænere er forskellige, og Priske er kommet ind med et systemskifte, siger han.

- Det har været positivt indtil videre, og jeg har tillid til, at det nok skal fungere.

Næste gang, man får mulighed for at se det nye system i aktion, er næste søndag, hvor FCM hjemme møder Brøndby.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Fynboer fejrede sporten: Se de 10 bedste billeder fra Årets Sportsnavn

Fyn

2822 husstande uden strøm

Debat For abonnenter

De gamle nyheder, 1945: Odense Sporveje vil nedlægge stoppesteder

1995 4,7 millioner kroner. Så mange penge lagde 11.852 glemsomme fynske bilister i statskassen for ulovlig parkering i 1993. Hovedparten af afgifterne, der som bekendt er på 400 kroner pr. gang, blev lagt af 8816 i Fyns største politikreds, Odense. De 3036 øvrige afgifter er blevet opkrævet jævnt fordelt over resten af Fyn. Selv om afgiften for ulovlig parkering blev fordoblet fra 200 til 400 kroner 1. april 1991, kan de seks fynske p-kontrollører fortsat uddele lige så mange afgifter – ca. 12.000 – om året, konstaterer politikommissær Poul Dahl. 398 bilister klagede over afgiften, men kun 172 fik medhold og pengene eftergivet – oftest i forbindelse med læge- eller sygehusbesøg, der uventet trak ud. 1970 Statsbanerne udbyder i dag en ny Storebæltsfærge til 50 millioner kroner i licitation, og på forhånd ventes de fire værfter i Helsingør, Nakskov, Ålborg og Odense at være interesseret i ordren. Efter planen skal den nye tredækker leveres til sommeren 1972 eller muligvis først til foråret 1973. Samtidig viser en prognose, at færgekapaciteten skal fordobles inden udgangen af 1970-erne, hvis der ikke ret hurtigt tages beslutning om en bro mellem Fyn og Jylland. Færgen kommer i store træk til at ligne ”Arveprins Knud” og får en kapacitet på 450 personbiler og 1500 passagerer. En ny jernbanefærge, der kan overføre gennemgående eksprestog mellem Nyborg og Korsør, ventes bestilt til levering i 1973. 1945 Fra Odense Sporvejes begyndelse har der eksisteret en del faste stoppesteder på særligt trafikerede steder, men sporvejsselskabet overvejer at likvidere dem. Det gælder ved hjørnet af Klaregade og Mageløs samt ved hjørnet af Mageløs og Kongensgade, hvor der nu opsættes almindelige stoppestedsskilte i stedet. Ifølge driftsbestyrer Schaumann sker nedlæggelsen af de faste stoppesteder ud fra hensynet til at gennemføre en hurtigere drift under de nuværende, besværlige trafikforhold, hvor der er stort pres på sporvognene. De faste stoppesteder virker kun forsinkende, og hvis der ingen passagerer er at optage og afsætte, vil sporvognene altså fremtidig kunne køre videre uden standsning.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];