Annonce
Sport

FC Fredericia fyrer træner og hyrer Peter Sørensen

Nicolai Wael.

FC Fredericia har fyret Nicolai Wael og ansat den tidligere AGF-træner Peter Sørensen som ny cheftræner.

Efter en række dårlige sportslige resultater har FC Fredericia mandag eftermiddag valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner Nicolai Wael med øjeblikkelig virkning.

I stedet har 1. divisionsklubben ansat den tidligere AGF-træner Peter Sørensen for resten af sæsonen, oplyser klubben i en pressemeddelelse.

- Det er med stor beklagelse, at vi har set os nødsaget til at ophæve samarbejdet med Nicolai Wael fra dags dato.

- Resultaterne har ikke været tilfredsstillende, og med 15 kampe uden sejr er der ingen tvivl om, at vores trup, trænere og ledelse alle er slidte af den negative stime, hvorfor vi har valgt at reagere, siger direktør i FC Fredericia, Stig Pedersen.

- Jeg vil gerne på FC Fredericias vegne takke Nicolai for hans store indsats og engagement, og jeg er utrolig ked af, at det er kommet så vidt.

- Både klubben og ledelsen har stået bag Nicolai hele vejen, så vi sammen kunne komme ud af den svære situation, men vi er nået til et punkt, hvor vi føler, at der skal noget nyt til for at få vendt de sportslige resultater.

Træneransvaret for resten af sæsonen vil i stedet blive overtaget af den tidligere FC Fredericia- og AGF-træner Peter Sørensen.

- Jeg er rigtig glad for, at Peter har sagt ja til at træde til. Vi kender Peter, fra da han tidligere var her i FC Fredericia, og vi ved, hvad han står for.

- Og vi føler, at han har de kompetencer og redskaber, der skal til for at få pustet nyt liv ind i vores trup, siger Stig Pedersen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Annonce