Annoncørbetalt indhold

Elbilerne kommer: Hurtigere end du måske troede

Vi har efterhånden hørt på det i lang tid nu; elbilerne er fremtiden. Der er stort set ikke et nyhedsmedie i Danmark, der ikke har bragt nyhederne om, at elbilerne bliver fremtidens motorer i vores biler. Men hvor lang tid skal vi vente før elmotoren er klar til at overtage benzin- og dieselmotores plads som nummer ét. Det kigger vi på i denne artikel, der dykker ned i bilproducenternes mange nye lanceringer af elbiler. For den fremtid med elbiler er måske nærmere end vi tror, og de store bilmærker gør klar til at rykke ind med deres versioner af elbiler. Danskerne bliver nemlig gladere og gladere for tanken om elbiler, og der bliver fortsat solgt flere og flere af slagsen viser tal fra Bilhandel, hvor du kan finde en brugt bil til salg. Derfor kigger vi på, hvad vi kan forvente os af de mest kendte bilmærker for fremtiden.

I mange lande snakker man om at forbyde salg af benzin- og dieselbiler fra 2025 eller 2030, og netop dette kan måske få bilproducenterne til at speede processen med elbilerne endnu mere op. Holland var det første land, der kom med forslaget, men også i Danmark har man rejst en debat omkring, hvorvidt det skal være slut med salg af benzin- og dieselslugere. Det er derfor vigtigt for bilproducenterne, at de er klar med tidsvarende modeller, hvis sådanne forslag skulle blive til virkelighed. Om ikke andet signalerer de, at de er med helt fremme, når det kommer til at være en medspiller i den grønne omstilling.

Tesla er fortsat i førersædet

Når man taler om elbiler i dag, er der specielt ét brand, der har gjort sig særdeles bemærket. Nemlig Tesla, der siden bilmærkets begyndelse udelukkende har fokuseret på udvikling og produktion af elbiler. Ifølge data fra NEMbilhandel er antallet af indregistrerede Tesla’er i Danmark blot steget fra år til år, og er spået til at stige endnu mere de kommende år. Det er dog også Tesla, der er indehaver af den mest solgte elbil i Danmark med deres seneste Model 3. Det er den karismatiske erhvervsmand Elon Musk, der står bag det anerkendte brand af elbiler og han har lovet, at Teslas næste projekt bliver eldrevne lastbiler. Dermed er Tesla stadig i en solid førerposition, når det kommer til salg af elbiler både på verdensplan og i Danmark. De er dog ikke længere alene på markedet, da en lang række bilmærker allerede har meldt deres ankomst til markedet for elbiler. Hvis du overvejer en at købe en elbil, så klik ind på NEMbilhandel og omregistrering af bil pris samt sørg for en sikker slutseddel.

Audi klar med 20 rene elbiler

En af disse mærker er Audi, der senest med deres lancering E-tron virkelig har bevist, at de mener det alvorligt. Audi vil have en bid af elbilmarkedet, og de satser nu fuldt ud på at kunne levere bæredygtig modeller på el fremadrettet. Audi har nemlig sat en målsætning om, at 40 procent af deres omsætning i 2025 skal komme fra elektriske eller hybridbiler. Elektrificeringen af Audis modeller skal ske løbende, og man satser hos den tyske bilproducent på, at 20 ud af 30 biler i fremtiden vil være rene elbiler. En interessant udmelding fra det stolte tyske bilmærke med sloganet “Vorsprung Durch Teknik” - og det må man altså sige omfavner Audis transformering. Allerede i 2020, er der planer om at lancere tre modeller, der udelukkende baserer sig på en el-motor; E-tron Sportsback, E-tron GT, Q4 E-tron.

Toyota og Mazda klar med deres versioner

Også de asiatiske bilmærke vil lege med. Både Toyota og Mazda har hver lanceret deres bud på den elektriske revolution, der tilsyneladende er på vej til bilindustrien. Hos Mazda er det baseret på en elektrisk motor som den primære drivkraft i maskinen, mens der er tilknyttet en reserve plugin-hybrid motor, der er drevet på benzin. Toyota satser til gengæld stort på deres plugin-hybridbiler, som de siden lanceringen af Prius i forrige årti har haft stor succes med. Det er altså ikke kun forbeholdt de prestigefyldte bilmærker at lege med tanken om en eldreven motor.

Volvo klar med elektrisk SUV

Svenske Volvo har også gang i elektrificeringen, og den første af slagsen kommer som SUV-model. Den nye XC-model på el har en rækkevidde på ca. 400 km og mere end 400 hestekræfter at gøre godt med, når den store 4x4-vogn kører derudaf. Volvos nye model kæmper dog lidt med ladehastighed, der ikke kan følge med branchens forreste på området.

Priserne på mest solgte elbiler stiger

Går man med tanker og planer om at investere i en elbil, så bør man ikke spilde tiden, da der er bebudet prisstigninger næste år. Priserne på de mest populære elbil er nemlig sat til at stige pr. 1. januar 2020, så skal man have fat i en af disse varianter kan det godt betale sig at komme afsted i en fart. Der er nemlig lovb

estemte prisstigninger på op til 104.000 kroner på vej til elbiler over 400.000.

Annonce

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.