Annonce
Indland

DI Fyn: Nødløsning at benytte nødspor

Formand for DI Fyn, Poul Strandmark, understreger, at der fortsat er behov for et permanent tredje spor.

Formanden for Dansk Industri på Fyn er glad for regeringens finanslovsforslag, men efterlyset stadig et permanent tredje spor på Fynske Motorvej

Annonce

Det er fint, at regeringen vil åbne for trafik i nødsporet på Fynske Motorvej, men det er kun en nødløsning.

Det fastslår formanden for Dansk Industri på Fyn, direktør Poul Strandmark, som reaktion på, at regeringen i sit forslag til næste års finanslov vil sætte penge af til en ombygning af nødsporet mellem Nr. Aaby og Odense Vest. Her vil biler og lastbiler om tre år kunne køre i nødsporet i myldretiden, hvis forslaget vedtages.

- Og det haster. Væksten er tilbage på Fyn, men vi risikerer, at opsvinget går i stå, hvis det ikke bliver lettere at komme frem på E20. Vores lokale virksomheder vil ikke kunne imødekomme den stigende efterspørgsel, siger DI-formanden.

Samtidig understreger han, at det er afgørende, at nødsporsløsningen ikke forsinker et egentlig tredje spor.

- Åbningen af nødsporet tager kun toppen af den daglige trængsel, siger han.

Tidligere har direktøren for transportbrancen i hovedorganisationen Dansk Industri, Michael Svane, udtalt i Fyens Stiftstidende, at Fynske Motorvej er den mest påtrængende vejforbindelse i Danmark at få færdiggjort i form af et tredje spor.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kerteminde For abonnenter

Tvunget til at forlade byrådet efter anmeldelse fra lokal avis: - Det er godt nok det mest usmagelig, jeg har været udsat for

Kerteminde For abonnenter

60 dage for et facebook opslag: - Det er samfundet, der har censureret en folkevalgt politiker, mener forsvarsadvokat

Nyborg

Fængselsansattes formand venter Madsen flyttet til nyt fængsel: Enner Mark og Nyborg er i spil

OB

OB-træner vil konkludere halvvejs

Nordfyn

Efter dommen til vanvidsbilist: Dansk Folkeparti afkræver justitsministeren svar

Annonce