Annonce
Erhverv

- Det var den mest katastrofale lancering nogen sinde

Søren Lassen, Navnelapper.dk. PR-foto
Da Søren Larsen grundlagde firmaet navnelapper.dk, havde han ingen erfaring med at drive virksomhed. Det har givet en del udfordringer. Blandt andet med at få opbygget en hjemmeside, der virker efter hensigten. Det gjorde den ikke til at begynde med, og det blev med Søren Larsens egne ord den ”mest katastrofale lancering nogen sinde”, da navnelapper.dk gik i luften.

Middelfart: - Jeg troede, at jeg bare skulle købe en printer og lave en hjemmeside, og så var jeg i gang. Men jeg vidste jo ingenting om at drive virksomhed, så jeg måtte google mig frem til mange ting.

Grundlægger og ejer Søren Larsen fortæller, om dengang han besluttede sig for at starte egen virksomhed med salg af navnemærker til ting og tøj.

Det virkede meget simpelt at komme i gang, men virkeligheden viste sig at være en ganske anden. Det tog lang tid at finde frem til den rigtige kombination af et klistermærke uden skadelige stoffer, og som også kunne holde til det mange vaske, og at tingene bliver brugt.

Annonce

Da den udfordring var klaret, stod den næste i kø, og det var at få lavet en hjemmeside. Søren Larsen havde ”ikke en formue til rådighed” at lave hjemmeside for, så han valgte at tage kontakt til et firma i Indien. Det var både godt og skidt.

Blev en katastrofe

- Det foregik over Skype, og det var spændende. Men jeg vidste ikke noget om programmering, og der er også en kulturforskel i design. Det tog lang tid, men det lykkedes, fortæller han.

- Endelig var hjemmesiden færdig, og vi kunne gå i gang med at lancere navnelapper.dk. Vi fortalte på Facebook, og der var lidt salg her og der. Mærkerne blev sendt ud, og der gik nogle dage, og så begyndte folk at ringe.


Endelig var hjemmesiden færdig, og vi kunne gå i gang med at lancere navnelapper.dk. Vi fortalte på Facebook, og der var lidt salg her og der. Mærkerne blev sendt ud, og der gik nogle dage, og så begyndte folk at ringe.

Søren Lassen, Navnelapper.dk


Det viste sig, at der ikke var taget højde for, at der kunne være flere kunder samtidig i webshoppen, så ordrerne blev fuldstændig blandet sammen.

- Kunderne ringede og sagde, at de havde fået tre sæt, men havde bestilt to og måske betalt for ét. Og navnene passede heller ikke med det, de havde bestilt, fortæller Søren Larsen og erkender:

- Det var den mest katastrofale lancering nogen sinde.

Annonce

Mere service end forventet

Der var ikke andet at gøre end at ringe rundt til kunderne og beklage. Hjemmesiden blev rettet op, og efter en måned kunne kunderne få det, de havde bestilt.

Fra dag ét har kundeservice været afgørende vigtig for navnelapper.dk, fortæller Søren Larsen, som også fremhæver virksomhedens status på Trust Pilot. Optællingen viser, at 93 procent af de mere end 6.700 anmeldere giver topkarakter.

- Jeg vil hellere stryge 149 kroner fra omsætningen end at bruge både min og især kundens tid og energi på at diskutere det, siger Søren Larsen.

- Hvis kunderne forventer en meter kundeservice, så giver vi en kilometer. Jeg er selv allergisk over dårlig kundeservice, og det koster ikke noget for en virksomhed at have god kundeservice.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Faaborg-Midtfyn

Deltag i afstemningen: Als-Fyn-broen splitter fynboerne - René vil ikke flytte til Faaborg, hvis der kommer en bro

Annonce