Annonce
Odense

Det perfekte match: Kommunikationsbureauet STEP forbinder virksomhed og influencer

Hos STEP anser man få dedikerede følgere som mere værd i markedsføring end mange uengagerede følgere. Derfor har langt de fleste af STEP Movers' influencere under 10.000 følgere. Privatfoto
I lidt over et år har kommunikationsbureauet STEP sammensat strategiske marketingspakker for firmaer og mobiliseret influencers og forbinde dem med firmaer i et gensidigt fordelagtigt samarbejde.

Influencer-marketing bliver mere og mere almindeligt. Virksomhederne skal forsøge at tæmme det nye reklamemarked og influencerne skal lære, hvordan de bedst udvælger eventuelle samarbejdspartnere. Det kan virke som Det Vilde Vesten at finde ud af, hvordan man skal få det bedste samarbejde muligt.

Det er netop derfor, at kommunikationsbureauet STEP i april sidste år lancerede influencer-netværket STEP Movers på baggrund af den øgede efterspørgsel på viden og strategisk indgang til hele influencerområdet.

Idéen til netværket kommer fra Ane Kirk Andersen, der er indholdschef hos STEP. Hun så muligheden for at skabe et netværk, der kunne gavne STEP's kunder og infuencers.

- STEP Movers' formål er at skabe et netværk af influencers, som vi hele tiden kan være med til at dygtiggøre, så vores kunders kampagner kommer til at klare sig endnu bedre. Samtidig får influencerne også muligheden for at udvikle sig selv og deres profiler i en mere professionel retning, fortæller hun.

Annonce

Kvalitet frem for kvantitet

Hos STEP Movers har man primært beskæftiget sig med såkaldte mikro-influencers. Det vil sige influencers, der primært ligger mellem 1000-10.000 følgere. Hos STEP har man gjort sig den erfaring, at mikro-influencers har et langt højere følger-engagement end de større influencers. Derfor reklamerer de også på deres hjemmeside: "Hellere 400 loyale følgere end 5000 flyvske".

- Vi oplever ofte, at de større influencers budskab ikke rammer nær så godt som mikro-influencerne. Mikro-influencerne når ofte dobbelt så mange i forhold til deres antal følgere - derfor er de for os mere interessante, siger Ane Kirk Andersen.

STEP Movers har på lidt over et år samlet 1500 influencers i hele landet.

Annonce
Forsiden netop nu
OB

Da Alphonse Tchami kørte over hajtænderne

Odense

Johnny Cash i Sanderum

Leder For abonnenter

Utroværdig optræden af to Venstre-folk

Hvis man vil være en troværdig politiker, skal man gøre mere end at udstede nogle hastige løfter for at tækkes pressen og vælgerne. Man skal også sikre sig, at de løfter, man udsteder, bliver omsat til faktisk, praktisk virkelighed. Derfor er der grundlag for at se endog ganske kritisk på to Venstre-politikere, Bo Libergren og Herdis Hanghøi, og deres optræden i en konkret sag fra Faaborg-Midtfyn Kommune. Sagen, som er blevet beskrevet i avisen flere gange, senest i mandagsavisen, handler om en ung kvinde, der lider af muskelsvind. Kvinden havde allerede for et halvt år siden et hjælpemiddel, et såkaldt vippeleje, der var så nedslidt, at det kun var delvist funktionsdygtigt, hvilket i længden kan blive invaliderende for kvinden. Imidlertid var kommunen og regionen endt i en strid om, hvem der skulle betale de cirka 30.000 kroner, som et nyt vippeleje koster - selvom loven fastslår, at kvinden burde have haft sit hjælpemiddel uden yderligere diskussion. Det var en pinlig sag for både Faaborg-Midtfyn Kommune og for Region Syddanmark, og derfor lovede både Bo Libergren og Herdis Hanghøi, at de ville sørge for, at den 21-årige Mai-Britt Knudsen fik et nyt vippeleje, så hun også fremover kan træne sine muskler og dermed stå på sine egne ben. Det er imidlertid ikke sket. Og derfor fremstår begge Venstre-folks løfter som utroværdige. Det var godt, at de to Venstre-folk i sin tid var så hurtige til at kræve handling, for det viser, at de to engagerer sig oprigtigt i borgernes problemer. Det er til gengæld virkelig skidt, at Mai-Britt Knudsen ikke har fået sit hjælpemiddel nu, hvor der er gået et halvt år. I Danmark har vi gennemgående dygtige og sanddru politikere, som er langt mere ordholdende, end man kan få indtryk af, når man følger den offentlige debat, ikke mindst debatten på de sociale medier. Derfor vil det være klogt, at Libergren og Hanghøi får løst sagen. Altså: Løst den rigtigt. Og ikke blot løst den ved at afgive endnu et løfte. Alt andet vil være utroværdigt.

Annonce