Annonce
Kerteminde

Det er på nettet, turisterne skal fristes

Turister og potentielle turister bruger i højere og højere grad internettet - og halvdelen af dem gør det fra en mobiltelefon eller tablet. Arkivfoto: John Fredy
Både turistbureauet og alle dem, der har noget at sælge til turisterne, opruster i denne tid digitalt. For flere og flere planlægger ferien på nettet.

Nordøstfyn: Når familien Danmark skal planlægge deres ferie, så gør de det i højere og højere grad via internettet. Turistbureauet i Kerteminde kan aflæse det direkte på deres hjemmeside visitkerteminde.dk.

- I de første syv måneder af 2019 var der 16 procent flere inde og kigge på vores hjemmeside end året i forvejen, fortæller turistchef Dorte Frandsen.

Det, folk i første omgang søger på internettet, inden de kommer hertil, er et sted at overnatte. Til gengæld er de mest populære søgemål, når de først er kommet til Kerteminde, spisteder, begivenheder - og så det evigt populære Fyns Hoved.

Annonce

Ny mobil-venlig hjemmeside

For at imødekomme de digitale gæster mest muligt, har visitkerteminde.dk netop fået et vældigt løft. Den nye hjemmeside, der blev introduceret den 1. oktober, er markant hurtigere at finde informationer på, og lettere at bevæge sig rundt på - også på mobiltelefonen. Det viser sig nemlig, at over 50 procent af turisterne bruger deres mobil, når de søger online.

Når turisterne så søger efter noget at tage sig til i Kerteminde, eller bare noget, der kan friste dem til at lægge vejen forbi, så er videoer det, der sælger. Især korte videoer på op til tre minutter er meget populære.

Derfor har turistbureauet på det seneste afviklet nogle meget populære "lav din egen video"-kurser, så mange af Kertemindes forretningsdrivende, restauranter og overnatningssteder selv kan markedsføre sig på internettet.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce