Annoncørbetalt indhold

Derfor er bæredygtigt emballage et vigtigt element i den grønne omstilling

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er efterhånden et anerkendt faktum, at det internationale samfund står overfor en stor udfordring med henblik på at reducere verdens CO2-udslip og gøre produktionen mere bæredygtig. Foruden verdens regeringer, så spiller de respektive virksomheder og forbrugere ligeledes en afgørende rolle med henblik på at redde miljøet. Derfor kan man med fordel konsumere produkter, der er fremstillet i bæredygtigt emballage, og derved blive en medvirkende faktor til et mere miljøvenligt samfund.


Annonce

Hvad er bæredygtigt emballage? 

Som allerede nævnt, så er de talrige produktionsvirksomheder en determinerende faktor med henblik på den grønne omstilling. Heldigvis retter fortsat flere virksomheder deres fokus på bæredygtig emballage. Helt konkret, så kan emballage kategorier som værende bæredygtigt, såfremt det opfylder en række kriterier, hvor man typisk lægger vægt på at det anvendte materiale enten kan genbruges, genanvendes eller er biologisk nedbrydeligt. Er du på udkig efter miljøvenlig emballage, så kan du med fordel besøge https://albeemballage.dk.


Med henblik på det genbrugelige aspekt, så refereres der til emballage, der kan benyttes igen i dens originale form. I forbindelse med genanvendelse, så er emballage genanvendeligt, når det kan reproduceres til et nyt produkt - et populært initiativ med henblik på at genanvende emballage, er de såkaldte plast armbånd, der er fremstillet af genanvendeligt plast. Slutteligt kan man snakke om bæredygtig emballage, når det kan nedbrydes på naturens præmisser.


Disse emballagematerialer er bæredygtige 

Inden for bæredygtige emballagematerialer, findes der efterhånden en håndfuld emballagetyper, kan kan nævnes. Her vil man ofte støde på papir og pap, særlige typer af plast og plantestivelsesmateriale. Fælles for disse typer af emballage er, at de opfylder mindst et af de ovenstående kriterier.


En anden måde at identificere bæredygtigt materiale, er ved at lede efter de forskellige certificeringer, der uddeles til miljøvenlige produkter. Her kan man med fordel konsumere produkter, der er certificeret med EU Blomsten. Dette er EU’s miljømærkning, og hvis et produkt bærer denne blomst, så betyder det, at det er det bedste produkt for miljøet indenfor sin kategori. Hertil kan Svanemærket og FSC også nævnes som prominente certificeringer man kan lede efter når man handler både sæbe og træ- eller papirprodukter.


Hvilket materiale er mest bæredygtigt? 

Der har været en løbende diskussion omhandlende hvorvidt papir- eller plastemballage er det mest bæredygtige at anvende. Det skal påpeges, at der er fordele og ulemper ved begge, hvilket er en fordel at overveje, når man skal træffe sit valg. Som udgangspunkt kan plast recirkuleres talrige gange, hvilket ikke kan siges om papiret - dog er det essentielt at plast recirkuleres og genanvendes på den rigtige måde. Typisk vil man kunne recirkulere pap op til 8 gange før fibrene i papiret befinder sig i en dårlig tilstand. Derudover er produktionen af papiremballage også årsag til en stor CO2-udledning, grundet dens anvendelse af træer.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.