Annoncørbetalt indhold

Derfor bør du blive god til PowerPoint! 4 brugsmuligheder

PR-foto credit
Annonce

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

PowerPoint er efterhånden en klassiker i mange sammenhænge, og selvom der løbende kommer nye konkurrenter og muligheder til, som er ment som en erstatning for PowerPoint, så bliver det klassiske PowerPoint ved med at hænge i. Dette skyldes ikke desto mindre, at PowerPoint er velkendt, brugervenligt og har uendelige muligheder.

Det klassiske PowerPoint kan se ud på mange måder, og hvis du arbejder på at forfine dine PowerPoint-egenskaber, vil du kunne tage folk med storm, når du holder oplæg. Et PowerPoint er anvendeligt i mange sammenhænge, og du kan især komme langt med dine kompetencer på både dit CV, dit job, dit studie eller i dit privatliv. Det er derfor ikke en dårlig idé at arbejde på at blive bedre til at mestre PowerPointet.

PowerPoint på CV’et

Netop fordi arbejdsmarkedet efterspørger IT-kompetencer, er det også en fordel at kunne skrive netop dette på dit CV. Det er aldrig en god idé at lyve i sit CV, og derfor kan du med fordel forbedre dine PowerPoint-kompetencer, hvis ikke de allerede er på et niveau, hvor det giver mening at tilføje dine kompetencer til dit CV. Tag f.eks. dette PowerPoint-kursus, så du kan udvide dine kompetencer, mens du søger jobs.

På mange arbejdspladser skal man fra tid til anden lave en præsentation eller et oplæg af den ene eller den anden slags, eller også skal man som medarbejder hjælpe med at udarbejde materialet til en chef eller kollega, der skal holde en større eller vigtig præsentation.

PowerPoint på jobbet

Der findes stort set ikke et job i dag, hvor det ikke er enten påkrævet eller en fordel, at du har stærke og veludviklede IT-kompetencer. På nogle arbejdspladser vil din tekniske formåen selvfølgelig veje tungere end andre steder, ligesom der vil være forskel på, hvor udbredte dine kompetencer og dit kendskab skal være fra job til job.

Den klassiske Office-pakke, hvori PowerPoint indgår, er dog på mange arbejdspladser et minimum, og du når ofte meget langt, hvis du mestrer PowerPoint og de andre Office-programmer.

PowerPoint på studiet

Som studerende oplever de fleste, at de skal lave en præsentation i forbindelse med en fremlæggelse, en mundtlig eksamen, gruppearbejde eller noget helt fjerde. Med et PowerPoint har du noget ved hånden, når du skal gennemføre din præsentation, og det kan særligt give lidt ekstra tryghed, hvis du er nervøs eller usikker, når du skal fremlægge eller fremvise din præsentation.

Et PowerPoint kan hjælpe dig med at føle dig mindre blottet, når du står foran din klasse eller dit hold, og du har på den måde noget at støtte dig til. Et godt PowerPoint kan også være med til at tage lidt af opmærksomheden fra dig, så du er mindre i fokus, hvis ikke du bryder dig om det.

PowerPoint til privat brug

PowerPoint-færdigheder er også anvendelige til privat brug, og der findes flere forskellige sammenhænge, hvor et klassisk PowerPoint kommer helt til sin ret. Et PowerPoint kan nemlig tage mange former, og det behøver ikke kun at være seriøst og businessagtigt, når du skal lave et PowerPoint.

Det kan for eksempel være anvendeligt at opstille et PowerPoint, hvis du vil fremlægge en ny idé i din husstand, hvis du vil lave et mindmap i forbindelse med f.eks. indretning af en ny bolig, hvis du vil lave en quiz til en rund familiefødselsdag, eller hvis du vil præsentere feriebilleder eller billeder fra en stor fest for din nærmeste omgangskreds.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.