Annoncørbetalt indhold

Den første mobil til dit barn: Find den rigtige telefon og det rette abonnement

PR-foto credit
Annonce

Artiklen indeholder annoncørbetalt indhold. 


Dit barns første smartphone eller mobiltelefon er altid noget specielt. Men i en verden, hvor vi bliver mere online, og vi er forbundet gennem internettet og telefoner, er det uundgåeligt, at du kommer til at skulle vælge dit barns første mobiltelefon. Og mobilabonnement.


Hvad skal du så være opmærksom på? Hvordan sikrer du, at dit barn får den rigtige smarthpone og det rigtige abonnement? Det giver vi sammen med CBB Mobil svaret på her i artiklen.


Start stille ud med den første smartphone

Det vil nok ikke give mening, at du starter med at købe den dyreste og mest avancerede smartphone på markedet og kombinerer med den største datapakke, du kan finde. Samtidig skal du heller ikke finde en Nokia 3310 frem fra skuffen og udstyre med et abonnement, der kun kan ringe og skrive.


Se, om I kan finde et leje, der giver mening i forhold til behov og det, som klassekammerater og venner bruger deres telefoner til. En mobiltelefon bliver blandt mange børn brugt som en del af det sociale, og derfor skal man helst kunne det samme, som kammeraterne kan.


En god børnetelefon er også en telefon, der kan tåle at blive brugt. Gå efter modeller, der er modstandsdygtige over for tab, slag, skidt og snavs og invester i et godt cover, så dit barn kan bruge den uden bekymringer.


Sørg i øvrigt også for, at det bliver en god oplevelse for både dit barn og dig. Vis dit barn, hvordan telefonen virker. Sørg for at installere apps sammen med dit barn. Sæt eventuelt grænser for, hvor meget tid barnet må bruge telefonen med en skærmtidsfunktion.


Sørg også for, at dit barn ikke kan betale hverken i fysiske butikker eller på nettet med telefonen, uden at du accepterer først. Der er mange historier om børn, der er kommet til at købe noget i et spil til mange tusinde kroner.


  • Vælg i første omgang en telefon med en mindre skærm. En stor telefon som Samsung Note eller iPhone Pro Max er alt for stor til dine børns hænder. Og behov. Så vælg en mindre udgave som iPhone SE eller Huawei P30 Lite. 
  • Lad være med at købe den dyreste. Vi har nævnt det, men vi siger det igen. I og med at dit barn er et barn, kan han eller hun komme til at tabe telefonen eller glemme den midt i en leg. Derfor er det ekstra ærgerligt, hvis telefonen har været meget dyr.
  • Vælg en telefon, der kan holde strøm hele dagen. Hvis strømmen er et problem, kan du overveje at købe en smart powerbank. 
  • Køb skærmbeskyttelse og et godt cover. Det vil du ikke fortryde.


Du kan se hele CBB Mobils udvalg af mobiltelefoner her.

Vælg det rette abonnement til dit barn

De fleste mobilabonnementer kommer i dag med fri SMS og tale, men i dag er det faktisk langt fra det, som børn og unge bruger deres telefoner mest til. Data er det nye SMS og opkald, hvor apps, streaming, sociale medier og især YouTube udgør størstedelen af børns forbrug af mobiltelefon.


Derfor skal I vælge et abonnement, der har rigeligt data, men det skal selvfølgelig heller ikke være sådan, at jeres barn skal have så meget data, at han eller hun kan sidde på YouTube fra morgen til aften.


En måde at spare både på data og abonnementsprisen er ved at slå Wi-Fi til, så dit barns mobiltelefon altid går på Wi-Fi, når det er indenfor rækkevidde. Dermed er det kun i bussen eller på farten, at dit barn reelt bruger af datapakken i abonnementet.


Og netop i forhold til forbrug og adfærd, er det vigtigt, at I som forældre er med inde over. Her kan du med forældrekontrol og forbrugskontrol sikre, at dit barn ikke bruger sin telefon for meget. At dit barn ikke kan købe i apps uden din accept. At dit barn ikke kan sende SMS til afstemninger og andre services, der koster penge.


På den måde er det både trygt for jer og jeres barn, når han eller hun skal have sin første mobiltelefon.


Du kan se alle mobilabonnementer fra CBB Mobil lige her.


Artiklen indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.