Annonce
Sydfyn

Debat: Det nye billetsystem er let at gå til, hvis ledelsen altså vil

Læserbrev: Kære Karin Thumilaire,

Jeg forstår da godt, at du ikke fatter det vedtaget forslag, for det du beskriver i dit læserbrev 7. december er jo korrekt, men kun hvis ledelsen vælger det mest besværlige og den dyreste løsning.

Som udgangspunkt er der ikke mange tilrejsende som er smidt ned fra en helikopter og alle tilrejsende har en returbillet, hvis ikke, har de snydt sig til Ærø uden billet.

Ledelsen i de to færgerederier kunne bruge statistiktal pr. kvartal idet vi jo tæller alle, som går ombord (det kræver Søfartsstyrelsen), og billetterne er jo registeret ved salg. Det var den lette løsning!

Man kunne vælge at lave stregkoder, som kunne læses af begge rederiers scanner og så er den fordelt ved ombordstigning. Vi har i dag et godt scanningssystem ombord!

Erhverv og firmabiler rejser på rekvisition, så det er intet problem med at registrere dem.

Tilrejsende besætninger på fritidsskibe, som skal med færgen hjem, er samme problemstilling som i dag. De rejser gratis!

Rederierne kunne vælge at lade almindelige billetter gælde et år eller måske to år, det er jo bare et servicevalg.

Karin, i det forslag dine egne (socialdemokraterne, red.) har stillet, er der afsat mere personale og penge til, at der skulle billetteres begge veje. Altså en forøgelse af arbejdsmængden og budget.

Man kunne også have lavet et forenklet billetpris-system. Mine kollegaer er dygtige til deres job og kan nemt administrere det her forslag, hvis bare ledelsen tager en beslutning som tilgodeser de rejsende og ikke tager en beslutning som gør alting besværligt, umuligt og dyrt.

Vi afventer så et udspil fra rederierne og håber på, at der er en vilje til en god løsning på den politiske beslutning.

Annonce
Jens Weiss. Arkivfoto: Anna Stærbo
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Nordfyn

Ungt ægtepar overtager kendt Bogense-spisested

Annonce