Annonce
forside

Debat: Den desperate lokale DF

Morten S. Petersen, løsgænger. Foto: Katrine Becher Damkjær

Læserbrev: Den lokale DF er tilsyneladende under voldsomt pres - tænker det skyldes deres lokale medlem af byrådet og Folketinget Dorthe Ullemose, der ikke ved, hvor gammel hun er, eller hvilken profil hun skal bruge på FB, selv om Tom Jensen lyder mere maskulint end Dorthe Ullemose!

At jeg tror den lokale DF bestyrelse er under pres, skyldes deres netop udstedte pressemeddelse, hvori de intet politisk har på hjertet.

At den har vakt interesse ved medierne, ikke mindst TV2-FYN, skyldes nok at indholdet er tomt, og så lige en kritik af de tre medlemmer, de mistede i byrådssalen, den pressemeddelelse burde de bare have ladet ligge i skuffen.

Nu er den så ude, og for at DF's bestyrelse og Dorthe Ullemose er sikre på, alle på Sydfyn har læst den, har de betalt Ugeavisen for at bringe den. Medlemmerne må da brokke sig over den måde at bruge foreningens midler på.

Jeg håber DF's fremtidige pressemeddelelser, betalt eller ej, indeholder noget politisk for Sydfyn, og ikke noget ligegyldigt fnidder.

Hov, måske når DF tror, deres vælgere glemmer alt, er det så ikke på sin plads at ridse følgende op:

På to valgperioder har DF mistet seks lokale byrødder, og kun Dorthe Ullemose er tilbage - måske tager jeg fejl, at det er de seks personer, der er noget galt med, men måske, har Jakob Broegaard, DF's bestyrelse og Dorthe Ullemose helt andre ting at slås med - internt!

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Fynske Motorvej: Tre biler kørt sammen

Leder For abonnenter

Regler må stoppe elløbehjul-rod

’Elløbehjul roder i bybilledet’. ’Elløbehjul kører for hurtigt der, hvor der er mange mennesker’. Sådan lød det i min radio i anledning af, at transportminister Benny Engelbrecht mandag holdt møde med de kommuner – deriblandt Odense - hvor det i dag er lovligt at køre på elløbehjul, og hvor elløbehjulene i dag fylder alt for meget i bybilledet på den kedelige måde. Både når de er i brug, og når de ikke er. Men radioværten kunne næsten ikke sige det mere forkert. Hvis et elløbehjul – som oftest ligger og – flyder et sted på gaden, så er det, fordi den person, der senest har brugt det, bare har smidt det. Uden så mange andre hensyn end at det lige passede mig bedst der. Og hvis der er for meget fart på elløbehjulet, så skyldes det udelukkende den, der styrer tempoet. For selvom elløbehjul er smarte, sjove og et godt alternativ til flere biler på vejene, så kan de hverken flytte sig fra et sted fra et andet eller sætte farten uden hjælp fra et menneske. Ansvaret for det rod, som er opstået i kølvandet på lovliggørelsen af elløbehjulene, ligger kun ét sted: Hos dem, der bruger dem. Det er derfor, der er opstået et behov for regler. Fordi tankeløsheden og fraværet af hensyntagen lever for godt hos nogle af dem, der bruger elløbehjulene. Vi skal alle sammen være her og kunne færdes sikkert i trafikken. Så det er mit ansvar, at jeg kigger mig for, inden jeg går over en vej – at jeg ikke bare træder ud i forventning om, at de hjulede trafikanter standser. Det er mit ansvar, at jeg sætter min cykel i et stativ eller i det mindste parkerer den, så den fylder mindst muligt på et fortov, fordi jeg lige skal hente et par bukser, en fløderand eller fire tallerkener. Og det er mit ansvar, at jeg ikke parkerer min bil foran en ud- eller indkørsel, så jeg spærrer vejen for andre. Men nogle brugerne af elløbehjul er ikke det ansvar voksent eller bevidst, og så må der regler til. Og sanktioner til dem, der ikke kan finde ud af at følge dem. Selvom det ville været meget nemmere, hvis vi bare ryddede op efter os selv og tog hensyn til andre.

Sydfyn

Det flyder med vildsvin: Nummer seks drevet i land på Ærø

Annonce