Annonce
Debat

Debat: Batteri-drevne tog er fremtiden

Hans Petersen, Kerteminde. Arkivfoto

Lokaldebat: Naturligvis er det visionært at arbejde for en letbane til Munkebo, men er det realistisk på nuværende tidspunkt?

Jeg tillader mig at mene, at det er overvejende sandsynligt, at Odense ikke forlænger letbanen til Seden, når de ser den samlede regning for første etape, men hvis det skulle være tilfældet, at de beslutter at forlænge, er der rigelig tid til at lave forundersøgelser.

Hvorfor ofre midler på så spinkelt grundlag? Der ingen tvivl om, at batteri-drevne tog er fremtiden, hvis det er letbane, man vælger. Det var det også, da Odense Byråd traf den milliard dyre fejlbeslutning med luftledninger. Tænk hvad der kunne have været sparet, hvis man havde valgt batteri-tog. At en evt. letbane til Munkebo stort set kun får aktivitet på endestationen, gør ikke situationen bedre.


Hvorfor ofre midler på så spinkelt grundlag?

Hans Petersen


Det er fint, at borgmester Kasper Olesen bakker projektet op, men det bliver det desværre ikke meget mere realistisk af. Det er meget positivt med det høje aktivitetsniveau, som der er og bliver i fremtiden på Lindø. I den forbindelse ville det være relevant at få oplyst, hvor meget Fynbus har af transport af personer til og fra Lindø. Det må være en overkommelig opgave.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Kerteminde For abonnenter

Ejer af sportsbar peger på problemer ved nye restriktioner - vil ikke være en sur kælling: - Jeg synes, det er fuldstændig hul i hovedet

Coronavirus

Rejsevejledninger bliver lempet - men ferierejser frarådes

Annonce